Dotacje unijne dla producentów kosmetyków

Mikro, mali i średni przedsiębiorcy związani z branżą kosmetyków i wyrobów toaletowych mogą starać się o dofinansowanie działań związanych z międzynarodową ekspansją. Jednak aby zdobyć środki na podbijanie nowych rynków, trzeba spełnić określone warunki.

Aktualizacja: 28.05.2016 16:53 Publikacja: 28.05.2016 15:58

Dotacje unijne dla producentów kosmetyków

Foto: 123RF

Jeżeli przedsiębiorca z tej branży chciałby ubiegać się o dofinansowanie i zrobić to w ramach programu zatwierdzonego dla tego sektora, musi się liczyć z obowiązkiem wybrania przynajmniej jednego rynku docelowego wyłonionego dla tego programu i wzięcia udziału w ściśle określonych imprezach promocyjnych.

A program dla tej branży zakłada, że podbój rynków zagranicznych powinien nastąpić przynajmniej na terenie: Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Ukrainy, Rosji, Japonii, Turcji, Indonezji, Chin lub Korei Południowej. Oznacza to, że przedsiębiorca musi wskazać przynajmniej jedno z tych państw, jako rynek docelowy i miejsce ekspansji. Oprócz tych krajów może oczywiście postawić jeszcze na inne rynki, w ramach działań samodzielnie zaplanowanych.

Drugie ograniczenie, jakie wiąże się z uczestnictwem w programie branżowym, to wymóg wybrania i wzięcia udziału w przynajmniej kilku wydarzeniach promujących firmy, a wyraźnie wskazanych w programie. Cytując zapisy programu dla omawianej branży kosmetyków, to przedsiębiorca, w trakcie trwania całego programu, zobowiązany jest do wzięcia udziału w charakterze wystawcy w przynajmniej dziewięciu działaniach targowych wskazanych w programie, przy czym przynajmniej trzy z tych działań stanowić powinny imprezy targowe, w ramach których zostanie zorganizowane narodowe stoisko informacyjne, w tym min. jedno na targach na rynku wybranym jako perspektywiczny.

Przedsiębiorcy, którzy będą gotowi spełnić te kryteria i uznają, że założenia i plany pasują do ich własnej strategii rozwoju eksportu, będą mogli liczyć na dofinansowanie od 50 proc. do nawet 85 proc. poniesionych wydatków (kwalifikowanych). A te mogą obejmować m.in. koszty:

- wynajmu, budowy i obsługi stoiska wystawowego podczas uczestnictwa firmy w danych targach lub danej wystawie,

- usługi doradczej dotyczącej umiędzynarodowienia przedsiębiorcy,

- szkolenia w zakresie umiędzynarodowienia przedsiębiorcy,

- podróży służbowych pracowników przedsiębiorcy uczestniczącego w targach, misjach gospodarczych lub programie wspierającym rozwój na rynkach zagranicznych,

- transportu i ubezpieczenia osób i eksponatów w związku z udziałem w targach i misjach gospodarczych,

- rezerwacji miejsca wystawowego na targach, opłaty rejestracyjnej za udział w targach oraz wpisu do katalogu targowego,

- organizacji stoiska wystawowego na targach lub wystawie,

- reklamy w mediach targowych,

- udziału w seminariach, kongresach i konferencjach,

- organizacji pokazów, prezentacji i degustacji produktów w zakresie promocji marki produktowej.

Nabór wniosków prowadzi Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości. Aplikacje wolno będzie składać od 24 czerwca do 5 sierpnia. Szczegółowe informacje, w tym regulamin konkursu, wzory dokumentów, wytyczne w zakresie kwalifikowania wydatków oraz kryteria wyboru projektów można znaleźć na stronie www.poir.parp.gov.pl

Jeżeli przedsiębiorca z tej branży chciałby ubiegać się o dofinansowanie i zrobić to w ramach programu zatwierdzonego dla tego sektora, musi się liczyć z obowiązkiem wybrania przynajmniej jednego rynku docelowego wyłonionego dla tego programu i wzięcia udziału w ściśle określonych imprezach promocyjnych.

A program dla tej branży zakłada, że podbój rynków zagranicznych powinien nastąpić przynajmniej na terenie: Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Ukrainy, Rosji, Japonii, Turcji, Indonezji, Chin lub Korei Południowej. Oznacza to, że przedsiębiorca musi wskazać przynajmniej jedno z tych państw, jako rynek docelowy i miejsce ekspansji. Oprócz tych krajów może oczywiście postawić jeszcze na inne rynki, w ramach działań samodzielnie zaplanowanych.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Podatki
Nierealna darowizna nie uwolni od drakońskiego podatku. Jest wyrok NSA
Samorząd
Lekcje religii po nowemu. Projekt MEiN pozwoli zaoszczędzić na katechetach
Dane osobowe
Wyciek danych klientów znanej platformy. Jest doniesienie do prokuratury
Cudzoziemcy
Rząd wprowadza nowe obowiązki dla uchodźców z Ukrainy
Sądy i trybunały
Prokurator krajowy zdecydował: będzie śledztwo ws. sędziego Nawackiego