Prawo budowane nie definiuje pojęcia „reklama”. Ale kilka lat temu interpretacji tego słowa dokonał Główny Urząd Nadzoru Budowlanego. Można więc się posiłkować jego wyjaśnieniami.
Według tej interpretacji przedsiębiorca powinien sięgnąć po definicję reklamy z ustawy o drogach publicznych. Zgodnie z nią reklama to nośniki informacji wizualnej wraz z elementami konstrukcyjnymi i zamocowaniami. Przy czym konstrukcja urządzenia reklamowego będzie bardziej skomplikowana niż tablicy reklamowej.
Uwaga! Prawo budowlane traktuje reklamę jako budowle (art. 3 pkt 3), obiekty małej architektury (art. 3 pkt 4) lub tablice i urządzenia reklamowe (art. 29 ust. 2 pkt 6).
Prawo budowlane nic nie mówi też o rozmiarach tablic i urządzeń reklamowych. Często więc władze zwłaszcza dużych miast określają szczegółowe zasady wywieszania i montowania reklam, łącznie z ich rozmiarami. Tak jest np. w Łodzi. Ale nie ma tu reguły.
Określenie zasad rozmieszczania reklam może zawierać miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego, np. plan miejscowy rejonu skrzyżowania ul. Sikorskiego z ul. Sobieskiego w Warszawie. Plan definiuje reklamę na użytek tego przepisu, zawiera również osobny rozdział „Zasady lokalizowania reklam, szyldów i słupów ogłoszeniowych”.