Reklama
Rozwiń
Reklama

Bruksela przywołuje do porządku 20 linii lotniczych. Chodzi o „greenwashing”

Komisja Europejska i krajowe organy ochrony konsumentów podjęły działania wobec 20 linii lotniczych o wprowadzające w błąd i stosowanie praktyki greenwashingu, „ekologicznego mydlenia oczu” mającego wywołać u klientów wrażenie, że są bardziej ekologiczne niż konkurencja.

Publikacja: 05.05.2024 11:02

Linie lotnicze oszukują klientów greenwashingiem

Linie lotnicze oszukują klientów greenwashingiem

Foto: Adobe Stock

Po ostrzeżeniach Europejskiego Biura Organizacji Konsumentów (BEUC) Komisja Europejska i Sieć Współpracy w zakresie Ochrony Konsumenckiej (CPC) z udziałem urzędów z Belgii, Holandii. Norwegii i Hiszpanii wysłały do 20 linii lotniczych pisma wymieniające kilka rodzajów potencjalnie mylących twierdzeń ekologicznych i zwracające się do nich o dostosowanie w ciągu 30 dni swych praktyk do unijnej ustawy o konsumentach — informuje komunikat nadany z Brukseli.

Komisja nie wymieniła nazw adresatów, ale europejskie media podały, że są to: Air Baltic, Air Dolomiti, Air France, Austrian Airlines, Brussels Airlines, Eurowings, Finnair, KLM, Lufthansa, Norwegian, Ryanair, SAS, Swiss, TAP, Volotea, Vueling i Wizz Air.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Transport
Dokąd jeździ Radosław Sikorski? Lista może zaskakiwać
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Transport
Rosjanie przyznają: mamy kłopot z lataniem. Tych „kłopotów” jest jednak kilka
Transport
Kolejowy symbol hamowania niemieckiej gospodarki. Kto uratuje Deutsche Bahn?
Transport
Wielka strata Boeinga. Ale w Seattle i tak wielka radość
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Transport
Produkcja airbusów A220 złapała zadyszkę. Co z samolotami dla LOT?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama