Firma jest przedstawiana jako podmiot odpowiedzialny społecznie i zaangażowany w rozwój kultury, co może przyczynić się do zwiększenia jej przychodów. Ten argument przekonał fiskusa, który przyznał, że przedsiębiorca sponsorujący muzeum skorzysta z nowej, wprowadzonej przez Polski Ład, podatkowej ulgi.
O interpretację wystąpił prawnik prowadzący jednoosobową kancelarię. Kupił zabytkowe przedmioty (antyki) i zamierza przekazać muzeum. Chce też wesprzeć je finansowo. W zamian za to muzeum ma reklamować jego kancelarię.
Szczegóły współpracy określa umowa sponsoringu. Wymienia, na czym mają polegać usługi reklamowe. Na przykład w gablocie z antykami znajdzie się informacja o sponsorze, dostępna dla każdego zwiedzającego. W muzeum zawiśnie afisz zawierający logo kancelarii. Materiały reklamowe będą udostępniane w czasie zjazdów i konferencji. Informacja o sponsorze znajdzie się też na stronie internetowej muzeum.
Czytaj więcej
Hojni przedsiębiorcy odliczą 150 proc. wydatków na finansowanie działalności sportowej, kulturalnej i naukowej. Skorzystają zarówno jednoosobowe firmy, jak i duże spółki.
Czy prawnik może skorzystać z nowej, wprowadzonej przez Polski Ład ulgi? Czy ma prawo zaliczyć wydatki na zakup antyków oraz przekazane muzeum kwoty do kosztów uzyskania przychodów? A następnie odliczyć ich połowę od dochodu?