Dla pracownika trzeba założyć kartę przychodów

Przedsiębiorca, który decyduje się na przyjęcie osoby do pracy, musi ujmować jej wynagrodzenie nie tylko w podatkowej księdze. Powinien też prowadzić ewidencję pozwalającą na wywiązywanie się z obowiązków płatnika PIT i ZUS.

Publikacja: 14.07.2016 02:00

W związku z rozszerzeniem działalności gospodarczej 1 maja 2016 r. zatrudniłem pierwszego pracownika. Prowadzę podatkową księgę przychodów i rozchodów. Czy w związku z pojawieniem się w firmie pracownika dochodzą mi jakieś obowiązki ewidencyjne? – pyta czytelnik.

Zatrudniając 1 maja 2016 r. pracownika czytelnik powinien dla niego zaprowadzić imienną kartę przychodów.

Pozostało 96% artykułu

Dostęp do artykułu wymaga aktywnej subskrypcji!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Praca, Emerytury i renty
Babciowe przyjęte przez Sejm. Komu przysługuje?
Sądy i trybunały
Sędzia WSA ujawnia, jaki tak naprawdę dostęp do tajnych danych miał Szmydt
Orzecznictwo
Kolejny ważny wyrok Sądu Najwyższego wydany już po uchwale frankowej
ABC Firmy
Pożar na Marywilskiej. Ci najemcy są w "najlepszej" sytuacji
Prawo pracy
Od piątku zmiana przepisów. Pracujesz na komputerze? Oto, co powinieneś dostać