To dobra informacja dla firm organizujących promocję swoich produktów w ramach sprzedaży premiowej. Minister finansów zmienił z urzędu interpretację w sprawie rozliczenia tego typu akcji (DD9.8220.2.130.2015.JQP).
Sprawa dotyczyła spółki, która jest liderem na w hurtowej dystrybucji produktów szybko zbywalnych, m.in. spożywczych i chemii gospodarczej.
Rozliczenie promocji
By zwiększyć sprzedaż, spółka planuje akcję promocyjną, polegającą na wypłacie nagród dla najlepszych klientów. Skieruje ją zarówno do osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej, jak i współpracujących z nią firm. W tym drugim przypadku nagrodzeni mogą występować jako osoby fizyczne, jeśli nabywają towary na cele osobiste, niezwiązane z prowadzoną działalnością gospodarczą, a także jako firmy, jeśli nabywają towary na cele tej działalności.
Spółka chciała się upewnić, czy wypłacane przez nią kwoty stanowić będą nagrody związane ze sprzedażą premiową. Jeśli tak, to czy będą korzystać ze zwolnienia z PIT, jeśli ich jednostkowa wartość nie przekroczy kwoty 760 zł. Spółka chciała też potwierdzić, że nie będą ciążyły na niej obowiązki płatnika i nie musi wystawiać PIT-8c.
Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu przypomniał w odpowiedzi na jej pytanie, że zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy PIT zwolnione z podatku są nagrody związane ze sprzedażą premiową, jeśli ich jednorazowa wartość nie przekracza kwoty 760 zł, a otrzymywane nagrody nie pozostają w związku z prowadzoną przez odbiorcę działalnością gospodarczą i nie stanowią przychodu z takiej działalności.