Projekt nowelizacji ustawy o transporcie drogowym, którą wymusza unijna dyrektywa, właśnie trafił do komisji ds. europejskich w Rządowym Centrum Legislacji. Chodzi o działalność tysięcy przedsiębiorców transportowców.

Co się zmieni?

Czytaj więcej

Zmiany w przepisach: przewoźnik skorzysta nie tylko ze swojego pojazdu

Po pierwsze – będzie można wykonywać krajowy oraz międzynarodowy transport drogowy rzeczy pojazdem najmowanym zarejestrowanym lub dopuszczonym do ruchu zgodnie z prawem innego państwa członkowskiego (dziś to niemożliwe).

Po drugie – główny inspektor transportu drogowego w Polsce będzie miał obowiązek przekazać Komisji Europejskiej dane o przeprowadzonych każdego roku kontrolach przewozów kabotażowych (po raz pierwszy w 2024 r.). A m.in. komendant główny policji, komendant główny Straży Granicznej oraz szef Krajowej Administracji Skarbowej będą musieli dostarczać GITD zbiorczą informację o kontroli przestrzegania przepisów w przewozach kabotażowych.