Instalacja "Open a door to Israel" składała się z dziewięciorga drzwi. Po ich otwarciu można było zobaczyć zdjęcia, filmy i posłuchać muzyki. Każde z drzwi otwierały się na inny sektor życia codziennego w Izraelu. 

Po otwarciu jednych mogliśmy prześledzić historię państwa Izrael. Wystarczyło tylko ustawić zainstalowane obok pokrętło na odpowiedniej epoce od początków naszej ery do czasów współczesnych.  Po otwarciu innych drzwi na ekranie ukazywała się klasa szkolna młodych Izraelczyków. Wystarczyło wybrać na ekranie dane dziecko  a ono zadawało pytanie. Do dyspozycji były cztery podpowiedzi. W relację interaktywną można było wejść także ze współczesnym podróżnikiem, z którym (po wpisaniu swego adresu internetowego) można było zrobić selfie.

Najbardziej obleganymi drzwiami przez dzieci były te, za którymi pojawił się izraelski plażowicz. Można było z nim zagrać w matkot, rodzaj tenisa plażowego, a to  dzięki ekranom wykrywającym ruch i korzystając z wirtualnej rakiety. Otwierając kolejne drzwi mogliśmy zobaczyć, jak  bawią się młodzi Izraelczycy, jak obchodzony jest szabat, jak uczą się dzieci w szkole, a nawet mogliśmy współczesnej izraelskiej rodzinie zajrzeć do lodówki.

Premiera instalacji „Open a door to Israel” miała miejsce w styczniu w Rzymie. Tam w ciągu dwóch tygodni ekspozycję obejrzało ponad 30 000 osób. Polska to drugi europejski kraj, w którym pokazano ten multimedialny spektakl. Gościł w dniach 12-20 marca 2016 r. w Soho Factory. Z Warszawy instalacja pojedzie jeszcze do Paryża i Moskwy. I to będą ostatnie miejsca w Europie. Następnie „Open a door to Israel”  zostanie zaprezentowana podczas Letnich Igrzysk Olimpijskich w Rio de Janeiro, a później w Sao Paulo, Szanghaju i Pekinie. W 2017 roku instalację będzie można obejrzeć w USA.