Francuska organizacja producentów tego trunku BNIC poinformowała, że od 1 sierpni 2016 do 31 lipca 2017 sprzedano 190,2 mln butelek, 98 proc. w eksporcie, co oznacza wzrost o 10,2 proc. ilościowy i o 15,2 proc. wartościowy.

Poprawa nastąpiła na wszystkich rynkach, zaczynając od krajów NAFTA, gdzie trafiło 82,1 mln butelek (+9,3 proc. ilościowo, +13,5 proc. Wartościowo), przy czym na USA przypadło 78,7 mln sprzedanych butelek. Wysyłka na Daleki Wschód poprawiła się o 10,6 proc. ilościowo do 53,7 mln butelek, w tym do Chin 22,6 mln (+19,4 proc. wartościowo). W Europie po kilku latach spadku nastąpił wzrost sprzedaży do 42,1 mln butelek (+10,1 proc. ilościowo, +8,1 proc. wartościowo), najwięcej w W. Brytanii (10,3 mln butelek), przed Niemcami (5,8 mln, +22,2 proc.) i Francją) (4,5 mln butelek). Eksport do Rosji poprawił się ilościowo aż o 73, proc.

BNIC zwróciła uwagę, że wzrost eksportu potwierdził się również do stref o dużym potencjale, do Afryki (RPA), na Karaiby, notując przyrost o 14,6 proc. ilościowo i 21,6 proc. wartościowo.

Dotyczy to wszystkich kategorii koniaku: VS (minimum 2 lata leżakowania), VSOP (minimum 4 lata) i Qualités vieilles (stara jakość; min. 6 lat). Dzięki dynamice rynku amerykańskiego wysyłka koniaku kategorii VS — stanowiących połowę eksportu — rośnie obecnie o 9,6 proc. ilościowo i o 15 proc. pod względem wartości — poinformowano.