Agora może odsprzedać udziały w Metro TV

Opcje na skupienie brakujących udziałów w tym kanale ma jego nowy współwłaściciel – Discovery Polska.

Aktualizacja: 19.02.2017 19:07 Publikacja: 19.02.2017 18:55

Foto: Bloomberg

Od grudnia Discovery ma już prawie 49 proc. udziałów w spółce Green Content, właścicielu koncesji Metro TV. I może mieć więcej, bo umowa przewiduje możliwość sprzedaży przez Agorę pozostałych udziałów na rzecz Discovery do 31 grudnia 2017 r.

Jak zapewnił na piątkowej konferencji wynikowej Bartosz Hojka, prezes Agory, grupa jest zadowolona z pierwszych wyników Metro TV, a potencjalne odsprzedanie stacji w całości do Discovery nie byłoby efektem jej wyników oglądalności czy finansowych.

– Chcieliśmy zapewnić sobie elastyczność naszej obecności rynku telewizji. Na razie przyglądamy się, jak on się rozwija – mówił Hojka. Dodał, że nowy pakiet naziemnych cyfrowych stacji, w ramach którego nadawane jest Metro TV, ma gorszy zasięg techniczny niż poprzednie, w dodatku nie ruszyły na nim stacje TVP, a nadawcy nie zdecydowali się przez to na kampanię promującą nowe stacje.

Z niedawnego badania agencji MEC wyniknęło, że o czterech stacjach nadawanych w ramach nowego pakietu naziemnych kanałów telewizyjnych – Metro TV, Zoom TV, Nowa TV i WP – słyszała tylko jedna trzecia wszystkich Polaków i połowa oglądających naziemną telewizję.

W Agorze sprzedaż udziałów w Metro TV miała pozytywny wpływ na wynik finansowy, sięgający 10,5 mln zł. Negatywny wpływ na wyniki miało utworzenie rezerwy finansowej na zwolnienia grupowe (objęły 176 osób). Niewykluczone, że zwolnienia będą kontynuowane, ale na razie nie ma takich planów.

Agora nie wykluczyła także akwizycji ani wypłaty dywidendy za 2016 r. (choć na poziomie grupy rok zamknęła netto pod kreską).

Podała też prognozy dla rynku reklamy w Polsce w tym roku. Zgodnie z nimi ten rynek ma wzrosnąć o 1–3 proc.

Od grudnia Discovery ma już prawie 49 proc. udziałów w spółce Green Content, właścicielu koncesji Metro TV. I może mieć więcej, bo umowa przewiduje możliwość sprzedaży przez Agorę pozostałych udziałów na rzecz Discovery do 31 grudnia 2017 r.

Jak zapewnił na piątkowej konferencji wynikowej Bartosz Hojka, prezes Agory, grupa jest zadowolona z pierwszych wyników Metro TV, a potencjalne odsprzedanie stacji w całości do Discovery nie byłoby efektem jej wyników oglądalności czy finansowych.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Media
Nowy „Plus Minus”: 20 lat Polski w UE. Dobrze wyszło (tylko teraz nie wychodźmy!)
Media
Unia Europejska i USA celują w TikToka. Chiński gigant uzależnia użytkowników
Media
Wybory samorządowe na celowniku AI. Polska znalazła się na czarnej liście
Media
Telewizje zarobią na streamingu. Platformy wchodzą na rynek reklamy
Media
Koniec ekspansji platform streamingowych? Netflix ukryje dane