E-sklep przyjmie niechciany prezent świąteczny

Konsument, który dokonuje zakupów przez internet, ma prawo zrezygnować z towaru. Nie musi przy tym podawać powodów swojej decyzji. Wystarczy, że odeśle niechcianą rzecz do e-sklepu.

Publikacja: 23.12.2015 06:10

Sporo z tych zamówionych w internecie paczek pod choinkę wróci z powrotem do firm, z których je wysł

Sporo z tych zamówionych w internecie paczek pod choinkę wróci z powrotem do firm, z których je wysłano

Foto: 123RF

Okres świąt Bożego Narodzenia to czas wzmożonych przychodów dla wielu branż, w tym przede wszystkim handlowej. To właśnie w tym okresie wydajemy dużą część naszych wynagrodzeń na świąteczne prezenty. Coraz więcej konsumentów swoich zakupów dokonuje przez internet. Z danych Izby Gospodarki Elektronicznej wynika, że zakupy przez internet robi już 55 proc. internautów, a 68 proc. regularnie odwiedza e-sklepy.

Nie wszystkie prezenty kupione pod choinkę są trafione. Część z nich tuż po świętach zwracana jest sprzedawcom. W takiej sytuacji właściciele i pracownicy e-sklepów zadają sobie często pytanie, czy ich obowiązkiem jest przyjęcie niechcianego prezentu i zwrot pieniędzy za sprzedany już towar.

Pozostało 84% artykułu

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Konsumenci
Sąd Najwyższy orzekł w sprawie frankowiczów. Eksperci komentują
Prawo dla Ciebie
TSUE nakłada karę na Polskę. Nie pomogły argumenty o uchodźcach z Ukrainy
Praca, Emerytury i renty
Niepokojące zjawisko w Polsce: renciści coraz młodsi
Prawo karne
CBA zatrzymało znanego adwokata. Za rządów PiS reprezentował Polskę
Aplikacje i egzaminy
Postulski: Nigdy nie zrezygnowałem z bycia dyrektorem KSSiP