fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

E-sklep przyjmie niechciany prezent świąteczny

Sporo z tych zamówionych w internecie paczek pod choinkę wróci z powrotem do firm, z których je wysłano
123RF
Konsument, który dokonuje zakupów przez internet, ma prawo zrezygnować z towaru. Nie musi przy tym podawać powodów swojej decyzji. Wystarczy, że odeśle niechcianą rzecz do e-sklepu.

Okres świąt Bożego Narodzenia to czas wzmożonych przychodów dla wielu branż, w tym przede wszystkim handlowej. To właśnie w tym okresie wydajemy dużą część naszych wynagrodzeń na świąteczne prezenty. Coraz więcej konsumentów swoich zakupów dokonuje przez internet. Z danych Izby Gospodarki Elektronicznej wynika, że zakupy przez internet robi już 55 proc. internautów, a 68 proc. regularnie odwiedza e-sklepy.

Nie wszystkie prezenty kupione pod choinkę są trafione. Część z nich tuż po świętach zwracana jest sprzedawcom. W takiej sytuacji właściciele i pracownicy e-sklepów zadają sobie często pytanie, czy ich obowiązkiem jest przyjęcie niechcianego prezentu i zwrot pieniędzy za sprzedany już towar.

Zgodnie z obowiązującą od 25 grudnia ubiegłego roku ustawą o prawach konsumenta każdy konsument, który dokonuje zakupów za pośrednictwem internetu, ma prawo zrezygnować z towaru. W tym celu musi złożyć sprzedającemu oświadczenie na piśmie. Wystarczy je wysł...

Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA

WIDEO KOMENTARZ

REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA