W 2016 r. spółka z o.o. złożyła do prezydenta Sopotu wnioski o wydanie zezwoleń na sprzedaż i podawanie alkoholu w lokalu gastronomicznym.
Przepisy ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi przewidują, że do takiego wniosku należy dołączyć m.in. dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu, w którym ma być prowadzona sprzedaż.
Spółka przedstawiła trójstronną umowę przeniesienia praw i obowiązków, zawartą między spółką z o.o., spółką cywilną – poprzednimi najemcami – i spółdzielnią – właścicielem lokalu. Dostarczyła również umowę najmu lokalu użytkowego zawartą w 2014 r. między spółdzielnią i spółką.
Prezydent Sopotu wydał trzy zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych, ważne od 10 października 2016 r. do 31 października 2020 r. Już jednak w marcu 2017 r. spółdzielnia zawiadomiła Urząd Miasta o wypowiedzeniu spółce umowy najmu. Po dalszych trzech miesiącach wpłynęła informacja, że umowa została skutecznie wypowiedziana i rozwiązana 30 czerwca 2017 r. Mimo to, i pomimo złożenia przez spółdzielnię pozwu do sądu o eksmisję, spółka nie wydała lokalu.
Zgodnie z przepisami ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi utrata tytułu prawnego do lokalu, w którym odbywa się sprzedaż napojów alkoholowych, powoduje cofnięcie zezwolenia. Dlatego w marcu 2018 r. prezydent miasta cofnął wszystkie trzy zezwolenia.