Założenie telewizji, zarówno tej tradycyjnej jak i internetowej, może być ciekawym pomysłem na biznes. Gdy ogłoszeniodawcy szukają jak najlepiej trafiającej reklamy, odpowiednio sprofilowany program może być dla nich atrakcyjny, a dla inwestora zyskowny.
Dziś obserwujemy zjawisko powstawania niewielkich kanałów telewizyjnych skierowanych do wąskiego grona odpowiednio dobranych odbiorców. Prowadzenie telewizji jest zgodnie z ustawą o swobodzie działalności gospodarczej działalnością regulowaną.
Oznacza to, że zanim zaczniemy nadawać program, musimy uzyskać koncesję wydawaną przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji. Jeśli jednak program chcemy rozpowszechniać wyłącznie w systemach teleinformatycznych, wystarczy uzyskać wpis do rejestru, również prowadzonego przez KRRT.
Szczegółowe zasady tworzenia telewizji i wymogi stawiane programom oraz programowi telewizji są opisane w ustawie z 29 grudnia 1992 o radiofonii i telewizji.
Gdy jest mało odbiorców
Rozpowszechnianie programów telewizyjnych co do zasady wymaga uzyskania koncesji. Są jednak sytuacje, gdy nie jest ona wymagana, głównie ze względu na małą ilość potencjalnych odbiorców.