Reklama w kościele da firmie podatkowe korzyści - interpretacja podatkowa

Firma, która promuje się, finansując ważne dla regionu inicjatywy, może zaliczyć poniesione wydatki do kosztów uzyskania przychodów.

Publikacja: 25.03.2020 07:18

Reklama w kościele da firmie podatkowe korzyści - interpretacja podatkowa

Foto: www.sxc.hu

Przedsiębiorcy powinni dbać o swoją popularność w lokalnej społeczności. Przekłada się to na ich przychody. Potwierdza to interpretacja dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej.

Wystąpiła o nią spółka zajmująca się przesyłaniem energii elektrycznej. Podpisała umowę sponsoringu z diecezją. Zobowiązała się w niej do sfinansowania remontu barokowych organów. W zamian za to diecezja ma promować spółkę na różne sposoby, m.in. będzie informować na swojej stronie i w czasopiśmie, co dobrego spółka zrobiła dla regionu.

Czytaj też: Umowa sponsoringu na rzecz podmiotów NGO a koszty uzyskania przychodu

Umowę podpisano na dziesięć lat. W załączniku znajduje się dokładny wykaz usług promocyjnych. Spółka podkreśla, że ich wartość odpowiada przekazanej przez nią kwocie. Świadczenia są więc ekwiwalentne.

Czy wydatki na sfinansowanie remontu organów są podatkowym kosztem? Spółka twierdzi, że tak, bo jej działania to realizowanie zasad społecznej odpowiedzialności biznesu. Chodzi o budowanie pozytywnego wizerunku przedsiębiorcy jako podmiotu uwzględniającego interesy społeczne. Takie działania przyczyniają się do wzrostu popularności marki, a w rezultacie zachęcają obecnych i przyszłych klientów do zakupów.

Spółka podkreśliła, że wydatki związane z umową sponsoringu stanowią element strategii marketingowej. Przyczyniają się do tego, że lokalna społeczność lepiej rozumie zasady prowadzonej przez firmę działalności. Ma to też wpływ na relacje z kontrahentami.

Fiskus zgodził się na rozliczenie wydatków w kosztach. Przyznał, że sponsoring to forma reklamy, a zwiększenie popularności firmy może mieć wpływ na wzrost uzyskiwanych przez nią przychodów.

Skarbówka przypomniała też, że wydatki na sponsoring są podatkowym kosztem do wartości otrzymanych usług reklamowych. Ponieważ spółka zapewniała, że w tej sprawie świadczenia są ekwiwalentne, może rozliczyć wydatki w całości.

Numer interpretacji: 0114-KDIP2-1.4010.548.2019.3.OK

Przedsiębiorcy powinni dbać o swoją popularność w lokalnej społeczności. Przekłada się to na ich przychody. Potwierdza to interpretacja dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej.

Wystąpiła o nią spółka zajmująca się przesyłaniem energii elektrycznej. Podpisała umowę sponsoringu z diecezją. Zobowiązała się w niej do sfinansowania remontu barokowych organów. W zamian za to diecezja ma promować spółkę na różne sposoby, m.in. będzie informować na swojej stronie i w czasopiśmie, co dobrego spółka zrobiła dla regionu.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Podatki
Nierealna darowizna nie uwolni od drakońskiego podatku. Jest wyrok NSA
Samorząd
Lekcje religii po nowemu. Projekt MEiN pozwoli zaoszczędzić na katechetach
Prawnicy
Bodnar: polecenie w sprawie 144 prokuratorów nie zostało wykonane
Cudzoziemcy
Rząd wprowadza nowe obowiązki dla uchodźców z Ukrainy
Konsumenci
Jest pierwszy wyrok ws. frankowiczów po głośnej uchwale Sądu Najwyższego
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił