Przedsiębiorcy powinni dbać o swoją popularność w lokalnej społeczności. Przekłada się to na ich przychody. Potwierdza to interpretacja dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej.
Wystąpiła o nią spółka zajmująca się przesyłaniem energii elektrycznej. Podpisała umowę sponsoringu z diecezją. Zobowiązała się w niej do sfinansowania remontu barokowych organów. W zamian za to diecezja ma promować spółkę na różne sposoby, m.in. będzie informować na swojej stronie i w czasopiśmie, co dobrego spółka zrobiła dla regionu.
Czytaj też: Umowa sponsoringu na rzecz podmiotów NGO a koszty uzyskania przychodu
Umowę podpisano na dziesięć lat. W załączniku znajduje się dokładny wykaz usług promocyjnych. Spółka podkreśla, że ich wartość odpowiada przekazanej przez nią kwocie. Świadczenia są więc ekwiwalentne.
Czy wydatki na sfinansowanie remontu organów są podatkowym kosztem? Spółka twierdzi, że tak, bo jej działania to realizowanie zasad społecznej odpowiedzialności biznesu. Chodzi o budowanie pozytywnego wizerunku przedsiębiorcy jako podmiotu uwzględniającego interesy społeczne. Takie działania przyczyniają się do wzrostu popularności marki, a w rezultacie zachęcają obecnych i przyszłych klientów do zakupów.