Spirytus i podpaski dla pracowników w kosztach firmy

Spółka może odliczyć od przychodu wydatki na lekarstwa i środki higieniczne dla pracowników.

Publikacja: 17.11.2022 18:47

Spirytus i podpaski dla pracowników w kosztach firmy

Foto: AdobeStock

Udostępnienie rzeczy zaspokajających podstawowe potrzeby biologiczne pracowników wpływa na ich morale i wydajność. Ten argument przekonał fiskusa, który zgodził się na rozliczenie zakupów w podatkowych kosztach.

O interpretację wystąpiła spółka z o.o. prowadząca działalność badawczo-rozwojową. Sporo inwestuje w swoich pracowników. Kupuje dla nich środki przeciwbólowe, aspirynę, wodę utlenioną, spirytus salicylowy. Funduje im artykuły spożywcze: wodę, soki, mleko, kawę, herbatę, owoce, warzywa, pieczywo, ser, wędliny i słodycze. Zapewnia też artykuły higieniczne, takie jak mydło, chusteczki, żele do dezynfekcji, szampony, dezodoranty, tampony i podpaski.

Czytaj więcej

Tworzenie przyjaznej atmosfery w pracy można wrzucić w koszty

Te wszystkie rzeczy udostępnia w godzinach pracy w pomieszczeniach socjalnych. Przeznaczone są dla pracowników; sporadycznie mają do nich dostęp również odwiedzający firmę klienci, dostawcy czy audytorzy. Spółka podkreśla, że fundowane załodze lekarstwa oraz artykuły spożywcze i higieniczne mają zaspokajać podstawowe potrzeby biologiczne zatrudnionych i zabezpieczać komfort pracy. Przyczyniają się do poprawy atmosfery, zwiększają motywację załogi, pozytywnie wpływają na samopoczucie oraz kondycję fizyczną pracowników. Przekłada się to na wysokie morale i wydajność. Zachęca również do podjęcia i kontynuowania pracy w spółce.

Czy wydatki można rozliczyć w podatkowych kosztach? Fiskus nie miał nic przeciwko. Przyznał, że tworzenie przyjaznej atmosfery i dbanie o zatrudnione osoby wiąże je z firmą, co przekłada się na większą efektywność wykonywanych zadań. Skutkiem są wyższe przychody pracodawcy.

Skarbówka potwierdziła też, że postępowania spółki nie można uznać za wyłączoną z podatkowych kosztów reprezentację. Nie obejmuje bowiem działań podejmowanych wobec pracowników.

Podsumowując, wydatki na lekarstwa, jedzenie oraz środki higieny udostępniane w godzinach pracy można rozliczyć w kosztach CIT.

Numer interpretacji: 0111-KDIB1-3.4010.572.2022.1.IM

Udostępnienie rzeczy zaspokajających podstawowe potrzeby biologiczne pracowników wpływa na ich morale i wydajność. Ten argument przekonał fiskusa, który zgodził się na rozliczenie zakupów w podatkowych kosztach.

O interpretację wystąpiła spółka z o.o. prowadząca działalność badawczo-rozwojową. Sporo inwestuje w swoich pracowników. Kupuje dla nich środki przeciwbólowe, aspirynę, wodę utlenioną, spirytus salicylowy. Funduje im artykuły spożywcze: wodę, soki, mleko, kawę, herbatę, owoce, warzywa, pieczywo, ser, wędliny i słodycze. Zapewnia też artykuły higieniczne, takie jak mydło, chusteczki, żele do dezynfekcji, szampony, dezodoranty, tampony i podpaski.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Konsumenci
Sąd Najwyższy orzekł w sprawie frankowiczów. Eksperci komentują
Prawo dla Ciebie
TSUE nakłada karę na Polskę. Nie pomogły argumenty o uchodźcach z Ukrainy
Praca, Emerytury i renty
Niepokojące zjawisko w Polsce: renciści coraz młodsi
Prawo karne
CBA zatrzymało znanego adwokata. Za rządów PiS reprezentował Polskę
Aplikacje i egzaminy
Postulski: Nigdy nie zrezygnowałem z bycia dyrektorem KSSiP