Spirytus i podpaski dla pracowników w kosztach firmy

Spółka może odliczyć od przychodu wydatki na lekarstwa i środki higieniczne dla pracowników.

Publikacja: 17.11.2022 18:47

Spirytus i podpaski dla pracowników w kosztach firmy

Foto: AdobeStock

Udostępnienie rzeczy zaspokajających podstawowe potrzeby biologiczne pracowników wpływa na ich morale i wydajność. Ten argument przekonał fiskusa, który zgodził się na rozliczenie zakupów w podatkowych kosztach.

O interpretację wystąpiła spółka z o.o. prowadząca działalność badawczo-rozwojową. Sporo inwestuje w swoich pracowników. Kupuje dla nich środki przeciwbólowe, aspirynę, wodę utlenioną, spirytus salicylowy. Funduje im artykuły spożywcze: wodę, soki, mleko, kawę, herbatę, owoce, warzywa, pieczywo, ser, wędliny i słodycze. Zapewnia też artykuły higieniczne, takie jak mydło, chusteczki, żele do dezynfekcji, szampony, dezodoranty, tampony i podpaski.

Czytaj więcej

Tworzenie przyjaznej atmosfery w pracy można wrzucić w koszty

Te wszystkie rzeczy udostępnia w godzinach pracy w pomieszczeniach socjalnych. Przeznaczone są dla pracowników; sporadycznie mają do nich dostęp również odwiedzający firmę klienci, dostawcy czy audytorzy. Spółka podkreśla, że fundowane załodze lekarstwa oraz artykuły spożywcze i higieniczne mają zaspokajać podstawowe potrzeby biologiczne zatrudnionych i zabezpieczać komfort pracy. Przyczyniają się do poprawy atmosfery, zwiększają motywację załogi, pozytywnie wpływają na samopoczucie oraz kondycję fizyczną pracowników. Przekłada się to na wysokie morale i wydajność. Zachęca również do podjęcia i kontynuowania pracy w spółce.

Czy wydatki można rozliczyć w podatkowych kosztach? Fiskus nie miał nic przeciwko. Przyznał, że tworzenie przyjaznej atmosfery i dbanie o zatrudnione osoby wiąże je z firmą, co przekłada się na większą efektywność wykonywanych zadań. Skutkiem są wyższe przychody pracodawcy.

Skarbówka potwierdziła też, że postępowania spółki nie można uznać za wyłączoną z podatkowych kosztów reprezentację. Nie obejmuje bowiem działań podejmowanych wobec pracowników.

Podsumowując, wydatki na lekarstwa, jedzenie oraz środki higieny udostępniane w godzinach pracy można rozliczyć w kosztach CIT.

Numer interpretacji: 0111-KDIB1-3.4010.572.2022.1.IM

Udostępnienie rzeczy zaspokajających podstawowe potrzeby biologiczne pracowników wpływa na ich morale i wydajność. Ten argument przekonał fiskusa, który zgodził się na rozliczenie zakupów w podatkowych kosztach.

O interpretację wystąpiła spółka z o.o. prowadząca działalność badawczo-rozwojową. Sporo inwestuje w swoich pracowników. Kupuje dla nich środki przeciwbólowe, aspirynę, wodę utlenioną, spirytus salicylowy. Funduje im artykuły spożywcze: wodę, soki, mleko, kawę, herbatę, owoce, warzywa, pieczywo, ser, wędliny i słodycze. Zapewnia też artykuły higieniczne, takie jak mydło, chusteczki, żele do dezynfekcji, szampony, dezodoranty, tampony i podpaski.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Edukacja i wychowanie
Medycyna u Rydzyka z zaświadczeniem od proboszcza. Resort Czarnka: to legalne
Prawo dla Ciebie
Od 1 października zaczyna obowiązywać Konwencja Stambulska
Zawody prawnicze
Egzamin na aplikacje prawnicze nieznacznie łatwiejszy niż rok temu
Prawo drogowe
Egzaminacyjna turystyka ma się dobrze. Gdzie najłatwiej zdać na prawo jazdy
Materiał Promocyjny
SSC/GBS Leadership Program 2023
Prawo dla Ciebie
Jak oddać głos w wyborach do Sejmu i Senatu oraz w referendum. Objaśniamy
Konsumenci
Zamieszanie w sprawach frankowych przez brak uchwały SN