Mecenas sportu ma dodatkową ulgę w podatkach

Spółka sponsorująca klub żużlowy może zaliczyć wydatki do kosztów CIT, a następnie odliczyć ich połowę od dochodu.

Publikacja: 18.07.2022 20:59

Mecenas sportu ma dodatkową ulgę w podatkach

Foto: Adobe STock

Polski Ład wprowadził nową ulgę dla hojnych przedsiębiorców. Od 1 stycznia firmy, które sponsorują sport, naukę bądź kulturę, oprócz rozliczenia wydatków w podatkowych kosztach mogą odliczyć ich połowę od dochodu.

Niedawna interpretacja dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej potwierdza, że jest to całkiem realne.

Wystąpiła o nią spółka działająca w grupie dilerskiej. Dla innych podmiotów świadczy wiele usług. Zajmuje się m.in. obsługą kadrowo-płacową, księgowością, marketingiem, sprawami informatycznymi.

Do reklamy swojej marki chce wykorzystać potencjał, jaki oferuje sport motoryzacyjny. Zdecydowała się na współpracę z lokalnym klubem sportowym. Działa on w formie stowarzyszenia kultury fizycznej. Klub występuje w lidze, bierze też udział w różnych wydarzeniach sportowych. Prowadzi działalność gospodarczą, lecz uzyskiwane z niej dochody służą jedynie celom statutowym.

Spółka podpisała z klubem umowę sponsoringową. Wynika z niej, że przysługuje jej funkcja sponsora tytularnego. Jej nazwa znajduje się w nazwie klubu, może też wykorzystywać jego wizerunek do czynności promocyjnych w związku z organizacją imprez sportowych.

Czytaj więcej

Są nowe preferencje dla sponsorów

Za te usługi spółka wypłaca klubowi wynagrodzenie. Dokumentują je faktury wystawiane na podstawie sprawozdań z wykonanych świadczeń.

Przekazane zgodnie z umową sponsoringową środki mają być wykorzystywane na cele statutowe stowarzyszenia. Między innymi na programy szkoleniowe, zakup sprzętu, finansowanie stypendiów, uczestnictwo w zawodach. Sposoby wykorzystania środków opisywane są w sprawozdaniach.

Spółka podkreśla, że umowa powinna spowodować zwiększenie jej przychodów. Promocja i reklama przyczyniają się do rozpowszechniania informacji o jej działalności i świadczonych usługach. Zmierzają do utrwalenia renomy spółki oraz podwyższenia stopnia jej rozpoznawalności i popularności. Ma to pozytywny wpływ na sprzedaż.

Czy spółka może zaliczyć wydatki do kosztów, a następnie skorzystać z nowej ulgi, czyli odliczyć 50 proc. od dochodu? Tak. Fiskus przyznał, że wydatki wynikające z umowy sponsoringowej mają przełożenie na przychody. Mogą więc być rozliczone w kosztach, a następnie, zgodnie z nowymi przepisami, odliczone w połowie od dochodu.

Numer interpretacji: 0111-KDIB1-1.4010.177.2022.2.SG

Polski Ład wprowadził nową ulgę dla hojnych przedsiębiorców. Od 1 stycznia firmy, które sponsorują sport, naukę bądź kulturę, oprócz rozliczenia wydatków w podatkowych kosztach mogą odliczyć ich połowę od dochodu.

Niedawna interpretacja dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej potwierdza, że jest to całkiem realne.

Pozostało 88% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Konsumenci
Sąd Najwyższy orzekł w sprawie frankowiczów. Eksperci komentują
Prawo dla Ciebie
TSUE nakłada karę na Polskę. Nie pomogły argumenty o uchodźcach z Ukrainy
Praca, Emerytury i renty
Niepokojące zjawisko w Polsce: renciści coraz młodsi
Prawo karne
CBA zatrzymało znanego adwokata. Za rządów PiS reprezentował Polskę
Aplikacje i egzaminy
Postulski: Nigdy nie zrezygnowałem z bycia dyrektorem KSSiP