Polski Ład wprowadził nową ulgę dla hojnych przedsiębiorców. Od 1 stycznia firmy, które sponsorują sport, naukę bądź kulturę, oprócz rozliczenia wydatków w podatkowych kosztach mogą odliczyć ich połowę od dochodu.
Niedawna interpretacja dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej potwierdza, że jest to całkiem realne.
Wystąpiła o nią spółka działająca w grupie dilerskiej. Dla innych podmiotów świadczy wiele usług. Zajmuje się m.in. obsługą kadrowo-płacową, księgowością, marketingiem, sprawami informatycznymi.
Do reklamy swojej marki chce wykorzystać potencjał, jaki oferuje sport motoryzacyjny. Zdecydowała się na współpracę z lokalnym klubem sportowym. Działa on w formie stowarzyszenia kultury fizycznej. Klub występuje w lidze, bierze też udział w różnych wydarzeniach sportowych. Prowadzi działalność gospodarczą, lecz uzyskiwane z niej dochody służą jedynie celom statutowym.
Spółka podpisała z klubem umowę sponsoringową. Wynika z niej, że przysługuje jej funkcja sponsora tytularnego. Jej nazwa znajduje się w nazwie klubu, może też wykorzystywać jego wizerunek do czynności promocyjnych w związku z organizacją imprez sportowych.