Owoce i soki dla pracowników w kosztach podatkowych firmy

Firma, która dba o zdrowe odżywianie zatrudnionych osób, może zaliczyć wydatki na jedzenie do podatkowych kosztów.

Publikacja: 20.08.2019 08:08

Owoce i soki dla pracowników w kosztach podatkowych firmy

Foto: Adobe Stock

Smakołyki wpływają na zdrowie i samopoczucie pracowników. Przekłada się to na lepsze wyniki firmy. Te argumenty przekonały dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej, który zgodził się na rozliczenie wydatków na owoce i soki w podatkowych kosztach. Przyznał też, że właściciel firmy nie musi naliczać przychodu korzystającym z przysmaków pracownikom.

Czytaj także:

Fundowanie posiłków pracownikom bez odliczenia VAT z faktury na artykuły spożywcze

O interpretację wystąpiła notariuszka zatrudniająca w kancelarii dwie osoby. Zapewnia im podstawowe produkty spożywcze, takie jak herbata, kawa, mleko, woda. Chce wzbogacić firmowe menu owocami. Zamierza też przyrządzać pracownikom wyciskane soki oraz koktajle mleczno-owocowe wzbogacone nasionami i ziarnami.

Czy notariuszka może zaliczyć wydatki na smakołyki do podatkowych kosztów? Twierdzi, że tak, ponieważ owoce i soki poprawiają zdrowie, kondycję fizyczną i samopoczucie zatrudnionych osób. A to przekłada się na ich wydajność oraz lepszą atmosferę pracy.

Kobieta podkreśliła, że wydatki na owoce to tzw. koszty pośrednie. Nie można ich powiązać z konkretnym przychodem, ale są związane z działalnością gospodarczą. Wpływają na funkcjonowanie przedsiębiorstwa i pomagają osiągnąć lepsze wyniki ekonomiczne.

Co na to skarbówka? Przyznała, że zakupy zdrowych produktów mogą poprawić efektywność pracy załogi. A to powoduje, że firma ma szanse zwiększyć swoje przychody.

Notariuszka może więc zaliczyć wydatki do podatkowych kosztów.

Fiskus zajął się też kwestią opodatkowania korzystających ze smakołyków pracowników. Notariuszka we wniosku o interpretację argumentowała, że nie musi naliczać im przychodu, ponieważ nie można ustalić, ile owoców i soków spożywa dana osoba. Produkty wystawiane są bowiem w ogólnodostępnych miejscach. A nie zamierza prowadzić żadnej ewidencji.

Skarbówka zgodziła się, że nie da się wyliczyć przychodu, jeśli nie sposób określić, jaką faktycznie korzyść uzyskał konkretny pracownik. Świadczenie musi bowiem być zindywidualizowane. Zatrudnione w kancelarii osoby nie muszą więc płacić dodatkowego podatku.

Numer interpretacji: 0115-KDIT2-3.4011.251.2019.2.AWO

Smakołyki wpływają na zdrowie i samopoczucie pracowników. Przekłada się to na lepsze wyniki firmy. Te argumenty przekonały dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej, który zgodził się na rozliczenie wydatków na owoce i soki w podatkowych kosztach. Przyznał też, że właściciel firmy nie musi naliczać przychodu korzystającym z przysmaków pracownikom.

Czytaj także:

Pozostało 82% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Konsumenci
Sąd Najwyższy orzekł w sprawie frankowiczów. Eksperci komentują
Prawo dla Ciebie
TSUE nakłada karę na Polskę. Nie pomogły argumenty o uchodźcach z Ukrainy
Praca, Emerytury i renty
Niepokojące zjawisko w Polsce: renciści coraz młodsi
Prawo karne
CBA zatrzymało znanego adwokata. Za rządów PiS reprezentował Polskę
Aplikacje i egzaminy
Postulski: Nigdy nie zrezygnowałem z bycia dyrektorem KSSiP