Interpretacja Krajowej Informacji Skarbowej - sponsoring sportu można wliczać w koszty uzyskania przychodu

Przedsiębiorca, który sponsoruje drużynę siatkarską, może zaliczyć wydatki do kosztów uzyskania przychodów.

Aktualizacja: 20.06.2021 18:25 Publikacja: 20.06.2021 17:46

Interpretacja Krajowej Informacji Skarbowej - sponsoring sportu można wliczać w koszty uzyskania przychodu

Foto: Adobe Stock

Sponsoring to forma reklamy, a zwiększenie popularności firmy może mieć wpływ na wzrost jej przychodów. Tak wynika z interpretacji dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej.

Wystąpił o nią przedsiębiorca prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą. Zajmuje się telekomunikacją bezprzewodową. Podpisał umowę sponsoringu z trzecioligową męską drużyną siatkarską. Finansuje zakup strojów, sprzętu, opiekę medyczną, transport na mecze, opłaty rejestracyjne, licencyjne i sędziowskie, wynagrodzenie trenera. W zamian za to drużyna przyjęła nazwę jego przedsiębiorstwa. Na koszulkach widnieje jego logo. Nazwa sponsora jest też podawana w wywiadach w mediach oraz na portalu społecznościowym.

Czytaj też:

Logo na koszulce sportowca sponsor zaliczy do kosztów podatkowych

Przedsiębiorca twierdzi, że te działania przyczyniają się do rozpowszechniania wizerunku firmy, jej promocji i rozpoznawalności. Dzięki informacjom o świadczonych usługach pozyskuje kolejnych klientów. Reklama pomaga też w utrzymaniu stałych kontrahentów. Dlatego chce zaliczyć ponoszone wydatki do kosztów uzyskania przychodów.

Co na to fiskus? Zgodził się na rozliczenie wydatków w podatkowych kosztach. Przyznał, że sponsoring to forma reklamy, a zwiększenie popularności firmy może mieć wpływ na wzrost jej przychodów.

Skarbówka przypomniała też, że wydatki na sponsoring są podatkowym kosztem tylko do wartości otrzymanych usług reklamowych. Jeśli świadczenia są ekwiwalentne, przedsiębiorca może rozliczyć wydatki w całości. Jeśli nic w zamian nie otrzymuje, jego świadczenie jest darowizną wyłączoną z podatkowych kosztów. „Możliwa jest również sytuacja, gdy umowa sponsoringu przewiduje co prawda obustronne świadczenia sponsora i sponsorowanego, jednak nie są one ekwiwalentne. Wydatki na sponsoring są wówczas kosztami uzyskania przychodów tylko do wysokości wartości usług reklamowych świadczonych przez sponsorowanego. W pozostałej części powinny być traktowane jak darowizna” – czytamy w interpretacji.

Fiskus podkreślił też, że usługi reklamowe powinny być udokumentowane fakturą bądź innym dowodem potwierdzającym ich wykonanie.

Nr interpretacji: 0112-KDIL2-2.4011.191.2021.1.IM

Sponsoring to forma reklamy, a zwiększenie popularności firmy może mieć wpływ na wzrost jej przychodów. Tak wynika z interpretacji dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej.

Wystąpił o nią przedsiębiorca prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą. Zajmuje się telekomunikacją bezprzewodową. Podpisał umowę sponsoringu z trzecioligową męską drużyną siatkarską. Finansuje zakup strojów, sprzętu, opiekę medyczną, transport na mecze, opłaty rejestracyjne, licencyjne i sędziowskie, wynagrodzenie trenera. W zamian za to drużyna przyjęła nazwę jego przedsiębiorstwa. Na koszulkach widnieje jego logo. Nazwa sponsora jest też podawana w wywiadach w mediach oraz na portalu społecznościowym.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Podatki
Nierealna darowizna nie uwolni od drakońskiego podatku. Jest wyrok NSA
Samorząd
Lekcje religii po nowemu. Projekt MEiN pozwoli zaoszczędzić na katechetach
Prawnicy
Bodnar: polecenie w sprawie 144 prokuratorów nie zostało wykonane
Cudzoziemcy
Rząd wprowadza nowe obowiązki dla uchodźców z Ukrainy
Konsumenci
Jest pierwszy wyrok ws. frankowiczów po głośnej uchwale Sądu Najwyższego
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił