Na rynek pracy wkraczają obecnie osoby, którym niemal już od urodzenia towarzyszyły nowoczesne technologie. Ciągły dostęp do informacji, internet i media społecznościowe są dla nich naturalną, dobrze znaną rzeczywistością. Równocześnie przedstawiciele starszych pokoleń, których młodość przypadła na czasy bez stałej łączności, równie skutecznie korzystają z zasobów cyfrowego świata, intuicyjnie wykorzystując dostępne narzędzia komunikacyjne. W konsekwencji to nie data urodzenia, ale przyzwyczajenie do ciągłego dostępu do informacji, „podłączenie" do mediów i budowanie relacji on-line definiują dzisiejszych pracowników. Dla pracodawców cała generacja C (od ang. Connected – podłączony) jest wyzwaniem, ale też szansą na zbudowanie przewagi konkurencyjnej na rynku pracy.
Czytaj także: Jak przekonać pracowników, że ich zdanie jest ważne
Podłączeni w pracy
Pracodawcy, którzy potrafią zrozumieć motywację pracowników wykorzystujących internetowe narzędzia komunikacyjne w wielu celach oraz w różnych okolicznościach, powinni uwzględnić ten element w swojej strategii zatrudnienia. Warunki pracy sprzyjające tej grupie profesjonalistów mogą ułatwić firmie pozyskanie cennych talentów i skorzystanie z ich potencjału – pomysłowości, innowacyjności oraz tendencji do szukania niestandardowych rozwiązań.
Pokolenie pracowników z powodzeniem łączących równoległe funkcjonowanie w świecie rzeczywistym i on-line, charakteryzuje się dużą kreatywnością. Można to zaobserwować przede wszystkim w sposobie, w jaki tworzą treści, wyrażają swoje opinie i rozwiązują problemy.
Tak więc pracodawca, który stworzy w firmie płaszczyznę do otwartej komunikacji i odpowie na potrzeby pracowników związane z dostępnymi narzędziami komunikacyjnymi oraz większą niezależnością w wyborze sposobu wykonywania pracy, z ich strony może liczyć na szczere opinie, zaangażowanie i wyrażane wprost propozycje zmian.