Firmy rodzinne: konferencja dla firm rodzinnych

Na zakończenie realizacji projektu „Firmy Rodzinne 2”, który był przeprowadzony w latach 2013-2015, zaplanowano konferencję podsumowującą jego osiągnięcia. W gronie przedsiębiorców, doradców i ekspertów będzie można podyskutować o przyszłości i wyzwaniach stojących przed takimi jednostkami.

Publikacja: 06.12.2015 10:54

Pierwszy program „Firmy Rodzinne" realizowany był w latach 2009-2011, druga edycja miała miejsce w okresie 2013-2015. W tym czasie odbyło się wiele spotkań, szkoleń i innych wydarzeń, w trakcie których przedstawiciele środowiska firm rodzinnych oraz partnerzy projektu, eksperci i doradcy dyskutowali o pozycji takich firm w polskiej gospodarce, możliwościach ich rozwoju, barierach, wyzwaniach, czy też firmie rodzinnej jako marce.

Przed takimi firmami w dalszym ciągu stoją wyzwania. Jak utrzymać się na coraz bardziej konkurencyjnym rynku? Trzeba mieć świadomość zachodzących zmian, nowych trendów i umieć reagować na pojawiające się możliwości. W szybkości podejmowania decyzji, dostosowywania do zmieniających się potrzeb konsumentów, umiejętności wykorzystywania nisz rynkowych tkwi siła firm rodzinnych. Żeby przetrwać, muszą być innowacyjne. Stoją też przed wyzwaniem, jak przekazać zarządzanie przedsiębiorstwem w ręce następnego pokolenia.

Wreszcie, niezwykle ważnym wyzwaniem, przed którym stoi całe środowisko firm rodzinnych, jest stworzenie platformy współpracy wszystkich podmiotów działając na rzecz firm rodzinnych. Silne, zwarte środowisko to większa szansa na realizację jego postulatów.

O tym wszystkim dyskutować będą uczestnicy ogólnopolskiej konferencji: „Firmy rodzinne – szanse i wyzwania". Konferencja odbędzie się 9 grudnia br. (środa) w Pałacu Lubomirskich, plac Żelaznej Bramy 10 (siedziba BCC) w Warszawie.  Konferencja jest podsumowaniem projektu Firmy rodzinne 2, który realizowany jest przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości we współpracy partnerskiej ze stowarzyszeniem Inicjatywa Firm Rodzinnych, Pro Design sp. z o.o. oraz SWPS Uniwersytetem Humanistycznospołecznym.

W programie konferencji zaplanowane zostały wystąpienia eksperckie oraz debaty z udziałem uczestników projektu oraz przedstawicieli partnerów projektu, a także Fundacji Firmy Rodzinne i Instytutu Biznesu Rodzinnego.

Program konferencji oraz formularz rejestracyjny można znaleźć na stronie www.parp.gov.pl.

Pierwszy program „Firmy Rodzinne" realizowany był w latach 2009-2011, druga edycja miała miejsce w okresie 2013-2015. W tym czasie odbyło się wiele spotkań, szkoleń i innych wydarzeń, w trakcie których przedstawiciele środowiska firm rodzinnych oraz partnerzy projektu, eksperci i doradcy dyskutowali o pozycji takich firm w polskiej gospodarce, możliwościach ich rozwoju, barierach, wyzwaniach, czy też firmie rodzinnej jako marce.

Przed takimi firmami w dalszym ciągu stoją wyzwania. Jak utrzymać się na coraz bardziej konkurencyjnym rynku? Trzeba mieć świadomość zachodzących zmian, nowych trendów i umieć reagować na pojawiające się możliwości. W szybkości podejmowania decyzji, dostosowywania do zmieniających się potrzeb konsumentów, umiejętności wykorzystywania nisz rynkowych tkwi siła firm rodzinnych. Żeby przetrwać, muszą być innowacyjne. Stoją też przed wyzwaniem, jak przekazać zarządzanie przedsiębiorstwem w ręce następnego pokolenia.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Konsumenci
Sąd Najwyższy orzekł w sprawie frankowiczów. Eksperci komentują
Prawo dla Ciebie
TSUE nakłada karę na Polskę. Nie pomogły argumenty o uchodźcach z Ukrainy
Praca, Emerytury i renty
Niepokojące zjawisko w Polsce: renciści coraz młodsi
Prawo karne
CBA zatrzymało znanego adwokata. Za rządów PiS reprezentował Polskę
Aplikacje i egzaminy
Postulski: Nigdy nie zrezygnowałem z bycia dyrektorem KSSiP