fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Niekonwencjonalne znaki towarowe: logo, ruch i dźwięk w jednym zgłoszeniu

Adobe Stock
Do niekonwencjonalnych znaków towarowych zalicza się znaki multimedialne obrazujące ruch przedmiotów lub postaci wraz z charakterystycznym dźwiękiem.

Znak tego typu może być przedstawiony jako film, ruchome logo, a nawet tekst, które są połączone w ruchu wraz z wybranym dźwiękiem. Jako całość służy do odróżniana produktów lub usług. Znak multimedialny najczęściej przedstawia animację wytworzoną za pomocą programu komputerowego.

Przesłanki ochrony

Przedstawianie znaków multimedialnych polega na zobrazowaniu ruchu przez odpowiednie ułożenie następujących po sobie obrazów i połączenie sekwencji ruchu z dźwiękiem. Rozpoznawalnym przykładem takich animacji są znaki multimedialne EUTM nr 018140398 oraz nr 018140429 zarejestrowane w EUIPO przez spółkę Netflix, Inc.

Czytaj także:

Jak pachnie twoja marka, czyli niekonwencjonalne znaki towarowe

Wzrok i słuch

Znaki multimedialne, pomimo swej złożoności, nie należą do tych, których przedstawialność sprawia w większości przypadków wątpliwości. Takie znaki są bowiem postrzegane zmysłem wzroku i słuchu, co sprawia, że w ich przypadku ustawowy wymóg przeds...

Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA