W 2009 r. belgijska spółka Shoe Branding Europe wystąpiła do Urzędu Harmonizacji w ramach Rynku Wewnętrznego (OHIM) z wnioskiem o rejestrację wspólnotowego znaku towarowego obuwia (poniżej, po lewej stronie). Rejestracji sprzeciwił się koncern Adidas, przedstawiając swój znak (po prawej stronie).
Ponieważ OHIM odrzucił sprzeciw, Adidas wystąpił w 2014 do Sądu Unii Europejskiej o stwierdzenie nieważności decyzji OHIM. Sąd, wyrokiem maja 2015 r.1, uwzględnił skargę adidasa orzekając, że OHIM niesłusznie stwierdził brak wizualnego podobieństwa między dwoma znakami, podczas gdy wrażenie całości, jakie wywołują te dwa znaki towarowe było do pewnego stopnia podobne z uwagi na elementy ewidentnie wspólne dla obu tych znaków (czyli istnienie równoległych ukośnych pasków o tej samej szerokości w równej odległości od siebie, tworzących kontrast z podstawową barwą obuwia umieszczonych na bocznej stronie buta).
Belgijski producent obuwia, nieusatysfakcjonowany tak rozstrzygnięciem, wniósł odwołanie do Trybunału Sprawiedliwości.
Trybunał utrzymał w mocy wyrok Sądu, ponieważ istniejące między dwoma znakami towarowymi nieznaczne różnice (czyli różnica długości pasków wynikająca z ich różnego pochylenia) nie mogą mieć wpływu na wrażenie co do całości wynikające z występowania ukośnych pasków na bocznej stronie buta.