Prawo autorskie: kiedy packshoty w sklepie internetowym są pod ochroną

Tworzenie internetowych platform zakupowych wiąże się z szeregiem wymogów, jakie muszą zostać spełnione, aby sprzedaż nie tylko odbywała się zgodnie z poszanowaniem prawa i wszechobecnej konkurencji, ale przynosząc jednocześnie korzyści biznesowe.

Aktualizacja: 17.01.2021 12:54 Publikacja: 17.01.2021 00:01

Prawo autorskie: kiedy packshoty w sklepie internetowym są pod ochroną

Foto: Adobe Stock

Sprzedawcy chcąc nakłonić użytkowników do skorzystania z oferty prześcigają się w sposobach nawiązania skutecznej narracji z klientem. Efektem tych działań nierzadko są skupiające uwagę fotografie reklamowanych produktów tzw. packshoty.

W dobie społeczeństwa informacyjnego, intensywnego rozwoju portali społecznościowych fotografie produktowe stały się głównym narzędziem komunikacji z klientem i siłą nakłaniającą do zakupu towaru. W tym celu sprzedawcy korzystają bądź z gotowych zdjęć oferowanych przez producentów, serwisów stockowych, bądź inwestują w posiadanie autorskiej bazy zdjęć, korzystając z usług fotografa czy grafika. W tym ostatnim przypadku, obok waloru estetycznego serwisu, unikalne fotografie stają się także czynnikiem, jaki wpływa na pozycjonowanie adresu URL serwisu internetowego, zwiększając jego konkurencyjność.

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Konsumenci
Sąd Najwyższy orzekł w sprawie frankowiczów. Eksperci komentują
Prawo dla Ciebie
TSUE nakłada karę na Polskę. Nie pomogły argumenty o uchodźcach z Ukrainy
Praca, Emerytury i renty
Niepokojące zjawisko w Polsce: renciści coraz młodsi
Prawo karne
CBA zatrzymało znanego adwokata. Za rządów PiS reprezentował Polskę
Aplikacje i egzaminy
Postulski: Nigdy nie zrezygnowałem z bycia dyrektorem KSSiP