Delegowanie pracownika do pracy za granicą: ubezpieczenia w jednym kraju

Wysyłając pracownika do pracy za granicą – zarówno w ramach podróży służbowej, jak i oddelegowania – należy określić ustawodawstwo właściwe w zakresie zabezpieczenia społecznego.

Publikacja: 12.02.2020 17:15

Delegowanie pracownika do pracy za granicą: ubezpieczenia w jednym kraju

Foto: AdobeStock

Zasady ustalania właściwego ustawodawstwa w ramach UE, EOG i Szwajcarii regulują przepisy o koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego. W szczególności jest to:

? rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 883/2004 z 29 kwietnia 2004 r. w sprawie koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego, oraz

Pozostało 94% artykułu

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Prawo karne
CBA zatrzymało znanego adwokata. Za rządów PiS reprezentował Polskę
Spadki i darowizny
Poświadczenie nabycia spadku u notariusza: koszty i zalety
Podatki
Składka zdrowotna na ryczałcie bez ograniczeń. Rząd zdradza szczegóły
Ustrój i kompetencje
Kiedy można wyłączyć grunty z produkcji rolnej
Sądy i trybunały
Sejm rozpoczął prace nad reformą TK. Dwie partie chcą odrzucenia projektów