Nowy pracownik a firmowe PPK

Pracodawca ma obowiązek zawrzeć umowę o prowadzenie PPK w imieniu pracownika po upływie trzech miesięcy jego zatrudniania. Następnie składa wniosek o transfer środków z innych rachunków PPK tej osoby.

Publikacja: 26.08.2020 17:15

Nowy pracownik a firmowe PPK

Foto: Adobe Stock

Powszechny obowiązek utworzenia pracowniczego planu kapitałowego ma docelowo objąć wszystkie podmioty zatrudniające. Dlatego z wyprzedzeniem warto zapoznać się z najważniejszymi zagadnieniami, które bezpośrednio wpływają na kształtowanie się obowiązków pracodawcy w świetle ustawy z 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych (tekst jedn. DzU z 2020 r., poz. 1342).

Jednym z istotnych ustawowych zagadnień jest postępowanie w przypadku zatrudnienia nowej osoby i właściwe zrealizowanie wobec niej obowiązków wynikających z ustawy o PPK.

Pozostało 89% artykułu

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Samorząd
Krzyże znikną z warszawskich urzędów. Trzaskowski podpisał zarządzenie
Prawo pracy
Od piątku zmiana przepisów. Pracujesz na komputerze? Oto, co powinieneś dostać
Praca, Emerytury i renty
Babciowe przyjęte przez Sejm. Komu przysługuje?
Spadki i darowizny
Ten testament wywołuje najwięcej sporów. Sąd Najwyższy wydał ważny wyrok
Sądy i trybunały
Sędzia WSA ujawnia, jaki tak naprawdę dostęp do tajnych danych miał Szmydt