Amazon w Polsce – co to oznacza dla naszego e-handlu

Czy polskie serwisy obsługujące sprzedaż w sieci wytrzymają konkurencję ze strony amerykańskiego giganta? O tym i o strategii rozwoju takiego biznesu mówi Sascha Stockem, prezes Nethansa Michałowi Kołtuniakowi.

Publikacja: 12.05.2020 15:45

Amazon w Polsce – co to oznacza dla naszego e-handlu

Foto: Adobe Stock

Na początku roku, zanim jeszcze w mediach dominował wyłącznie koronawirus, prasa żyła zupełnie innym tematem - wg. nieoficjalnych przecieków Amazon, światowy gigant e-handlu, jeszcze w 2020 ma zamiar uruchomić polską wersję swojego sklepu. Dlaczego teraz?

Sasha Stockem: To nie tak, że decyzja została podjęta nagle i dopiero teraz. Amazon już od co najmniej kilku lat sumiennie pracuje nad tym, by zainicjować oficjalną sprzedaż na polskim rynku. Co do tego mamy pewność, chociażby dlatego, że jakieś trzy lata temu spółka rozpoczęła proces tłumaczenia z języka niemieckiego na polski, który obejmował między innymi karty produktowe, a również sam serwis Amazon.de od niedawna dostępny jest w języku polskim. (...)

Pozostało 93% artykułu

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Podatki
Nierealna darowizna nie uwolni od drakońskiego podatku. Jest wyrok NSA
Samorząd
Lekcje religii po nowemu. Projekt MEiN pozwoli zaoszczędzić na katechetach
Prawnicy
Bodnar: polecenie w sprawie 144 prokuratorów nie zostało wykonane
Cudzoziemcy
Rząd wprowadza nowe obowiązki dla uchodźców z Ukrainy
Konsumenci
Jest pierwszy wyrok ws. frankowiczów po głośnej uchwale Sądu Najwyższego
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił