Koronawirus: czy organizator zabawy sylwestrowej musi zwrócić wynagrodzenie?

- W czasie wakacji zarezerwowałem nocleg w hotelu połączony z zabawą sylwestrową, wpłaciłem pełną kwotę, czy mogę domagać się zwrotu od przedsiębiorcy prowadzącego hotel?

Aktualizacja: 18.12.2020 12:01 Publikacja: 17.12.2020 09:09

Koronawirus: czy organizator zabawy sylwestrowej musi zwrócić wynagrodzenie?

Foto: Adobe Stock

„Zakładając, że aktualnie ograniczenia (obowiązujące do 27 grudnia 2020 r., patrz podstawa prawna) dotyczące usług hotelarskich i organizacji imprez zostaną podtrzymane, wskutek czego organizator imprezy będzie zmuszony do ich odwołania, wynagrodzenie uiszczone na poczet noclegu w hotelu połączonego z zabawą sylwestrową powinno zostać zwrócone.” Wskazuje na to treść art. 495 § 1 kodeksu cywilnego, który stanowi, że w przypadkach, kiedy jedna ze stron nie może wykonać umowy (w tym wypadku jest to hotel) z przyczyn, za które żadna ze stron transakcji nie ponosi odpowiedzialności (co również w niniejszym przypadku jest spełnione, gdyż wprowadzenie obostrzeń związanych z epidemią COVID-19 nie zależy od woli stron), strona ta nie może żądać zapłaty od kontrahenta, a jeśli ją otrzymała, powinna dokonać jej zwrotu.

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Podatki
Nierealna darowizna nie uwolni od drakońskiego podatku. Jest wyrok NSA
Samorząd
Lekcje religii po nowemu. Projekt MEiN pozwoli zaoszczędzić na katechetach
Dane osobowe
Wyciek danych klientów znanej platformy. Jest doniesienie do prokuratury
Cudzoziemcy
Rząd wprowadza nowe obowiązki dla uchodźców z Ukrainy
Sądy i trybunały
Prokurator krajowy zdecydował: będzie śledztwo ws. sędziego Nawackiego