Dark patterns, czyli pułapki internetowe zastawiane na konsumentów

W nowych strategiach e-commerce firmy opracowują nowe sposoby kontaktu z konsumentami i zachęcania ich do zakupu oferowanych towarów i usług, np. tzw. dark patterns. Nie powinny jednak tego robić, odmawiając nabywcy możliwości świadomego wyboru.

Publikacja: 24.10.2023 02:00

Dark patterns, czyli pułapki internetowe zastawiane na konsumentów

Foto: Adobe Stock

W ostatnim czasie można zauważyć rosnące zainteresowanie organów regulacyjnych internetowymi działaniami przedsiębiorców mającymi przełożenie na rzeczywiste zagrożenie dla interesów konsumentów.

Działania polskiego organu regulacyjnego

Pozostało 98% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Zamów w promocji 99 zł za pierwszy miesiąc, każdy kolejny w cenie 219zł

Korzystaj z nieograniczonego dostępu m.in. do artykułów, raportów prawnych i ekonomicznych, specjalistycznych rankingów a także weekendowego wydania „Plus Minus”.
Możesz zrezygnować w każdej chwili.

Prawo dla Ciebie
Koniec abonamentu RTV. Ma go zastąpić opłata w wysokości 8-9 zł miesięcznie
Prawo karne
Prezydent Andrzej Duda ułaskawił prawicowego publicystę
Konsumenci
TSUE orzekł na korzyść frankowiczów. Co ten wyrok oznacza dla banków
Prawo dla Ciebie
Sąd rozstrzygnie spór między córką i wdową po Grzegorzu Ciechowskim
Zawody prawnicze
Adwokatura przyjęła nowe zasady wykonywania zawodu. Zmiany w etyce i zastępstwach
Materiał Promocyjny
Jakie technologie czy też narzędzia wspierają transformację cyfrową biznesu?