Dark patterns, czyli pułapki internetowe zastawiane na konsumentów

W nowych strategiach e-commerce firmy opracowują nowe sposoby kontaktu z konsumentami i zachęcania ich do zakupu oferowanych towarów i usług, np. tzw. dark patterns. Nie powinny jednak tego robić, odmawiając nabywcy możliwości świadomego wyboru.

Publikacja: 24.10.2023 02:00

Dark patterns, czyli pułapki internetowe zastawiane na konsumentów

Foto: Adobe Stock

W ostatnim czasie można zauważyć rosnące zainteresowanie organów regulacyjnych internetowymi działaniami przedsiębiorców mającymi przełożenie na rzeczywiste zagrożenie dla interesów konsumentów.

Działania polskiego organu regulacyjnego

Pozostało 98% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach e-prenumeraty Rzeczpospolitej. Korzystaj z nieograniczonego dostępu i czytaj swoje ulubione treści w serwisie rp.pl i e-wydaniu.

Nieruchomości
Jak kwestionować niezgodne z prawem plany inwestycyjne sąsiada? Odpowiadamy
Materiał Promocyjny
Jak wykorzystać potencjał elektromobilności
Praca, Emerytury i renty
Krem z filtrem, walizka i autoresponder – co o urlopie powinien wiedzieć pracownik
W sądzie i w urzędzie
Jak otrzymać bon energetyczny? Jest wzór wniosku
Nieruchomości
Większe odległości od działki sąsiada. Jakie zmiany się szykują
Administracja
Rzeka zabrała część nieruchomości. Kiedy przysługuje odszkodowanie?