Tak orzekł Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w wyroku z 27 września 2019 r. (III SA/Wa 38/19).
Spółka prowadzi platformę zniżkową w postaci aplikacji do ściągnięcia na telefon komórkowy. W celu popularyzacji platformy organizowane są i będą akcje marketingowe. Promocje odbywają się m.in. w formie konkursów ogłaszanych przez spółkę na profilu platformy dostępnej na portalu społecznościowym. Konkursy posiadają regulaminy i polegają na tym, że uczestnik (osoba fizyczna mająca miejsce zamieszkania w Polsce, która posiada profil zgodny z regulaminem tego portalu) ma do wykonania określone zadanie konkursowe, po wykonaniu którego (i spełnieniu pozostałych warunków regulaminu danego konkursu) otrzymuje nagrodę.
Spółka wystąpiła do organu podatkowego z pytaniem, czy nagrody w postaci kuponów rabatowych i kodów wymienialnych na bilety stanowią w momencie ich wydania przychód dla laureatów konkursów, a tym samym czy ciążą na niej obowiązki płatnika...
Dostęp do najważniejszych treści z sekcji: Wydarzenia, Ekonomia, Prawo, Plus Minus; w tym ekskluzywnych tekstów publikowanych wyłącznie na rp.pl.
Dostęp do treści rp.pl - pakiet podstawowy nie zawiera wydania elektronicznego „Rzeczpospolitej”, archiwum tekstów, treści pochodzących z tygodników prawnych, aplikacji mobilnej i dodatków dla prenumeratorów.