Jak rozliczyć przychody z umowy barterowej na reklamę w internecie

W praktyce obrotu gospodarczego często dochodzi do bezgotówkowej wymiany towarów i usług. W szczególności dotyczy to usług reklamowych świadczonych przez osoby aktywne w internecie – blogerów, vlogerów, influencerów, którzy otrzymują określony produkt na własność w zamian za to, że będą go reklamować na swoich stronach internetowych. Jak powinno wyglądać rozliczenie takich transakcji na gruncie podatków dochodowych?

Publikacja: 03.11.2020 17:45

Jak rozliczyć przychody z umowy barterowej na reklamę w internecie

Foto: Adobe Stock

W dzisiejszym świecie internetowa blogosfera rozrosła się do niebotycznych rozmiarów i niemal w każdej dziedzinie życia można znaleźć kogoś, kto jest ekspertem w danym temacie i w Internecie dzieli się swoimi przemyśleniami i udziela rad. Często przy tym poleca określone produkty lub narzędzia. Dla producentów jest to więc szansa na dodatkową reklamę. Taka współpraca może odbywać się bezgotówkowo i dotyczyć zarówno rzeczy jednorazowego lub codziennego użytku, jak i przedmiotów, które należy uznać za środki trwałe. Relacje takie mogą być zawiązane między przedsiębiorcami, ale także z osobą fizyczną nieprowadzącą działalności gospodarczej.

Pozostało 92% artykułu

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Prawo karne
CBA zatrzymało znanego adwokata. Za rządów PiS reprezentował Polskę
Spadki i darowizny
Poświadczenie nabycia spadku u notariusza: koszty i zalety
Podatki
Składka zdrowotna na ryczałcie bez ograniczeń. Rząd zdradza szczegóły
Ustrój i kompetencje
Kiedy można wyłączyć grunty z produkcji rolnej
Sądy i trybunały
Sejm rozpoczął prace nad reformą TK. Dwie partie chcą odrzucenia projektów