fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Firma

Perfumy też mogą być znakiem towarowym

AdobeStock
Znak towarowy nie musi być tylko graficzny. Może być również dźwiękowy, smakowy, a nawet zapachowy.

Zmieni się definicja znaku towarowego. W czwartek w sejmowej Komisji Gospodarki i Rozwoju odbyło się pierwsze czytanie projektu nowelizacji prawa własności przemysłowej. Jego autorem jest rząd.

Nowe przepisy mają dostosować polskie prawo do unijnej dyrektywy nr 2015/2436. Jej celem jest ujednolicenie ustawodawstw państw Unii Europejskiej dotyczących znaków towarowych. Zgodnie z dyrektywą zmieniono definicję znaku towarowego. Zrezygnowano z konieczności przedstawiania go w sposób graficzny. Znakiem towarowym będzie mogło być każde oznaczenie umożliwiające odróżnienie towarów jednego przedsiębiorstwa od towarów innej firmy, z możliwością przedstawienia takiego znaku w rejestrze znaków towarowych w sposób pozwalający jednoznacznie ustalić przedmiot ochrony udzielonej na ten znak. Proponowana zmiana to wynik postępu technologicznego, który do praktyki handlowej wprowadził nietradycyjne znaki towarowe, np. dźwiękowe, zapachowe czy hologramy.

Kolejna istotna zmiana dotyczy trybu przedłużania praw ochronnych na znaki towarowe. Obecnie konieczne jest złożenie pisemnego wniosku i wydanie decyzji. Po wejściu w życie zmian do przedłużenia prawa ochronnego na znak towarowy wystarczy, że uprawniony wniesie opłatę na kolejny okres ochronny.

Etap legislacyjny: po pierwszym czytaniu w Sejmie

Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA