Wśród kupujących w internecie, tak jak i w gronie zwolenników zakupów w stacjonarnych sklepach, jest silna grupa łowców okazji za wszelką cenę. Przybywa jednak tych, dla których oprócz ceny liczą się też inne parametry. I to jest dla biznesu najcenniejsza grupa klientów. Są bardziej lojalni, z myślą o nich warto inwestować.
Dlatego sprzedawcy wprowadzają nowe usługi, aby zachęcić do kupowania często i regularnie. Dla Allegro to np. Smart – za 49 zł rocznej opłaty klient ma prawo do kupowania od uczestników programu bez dodatkowych kosztów dostawy.
Wysyp pomysłów
– Allegro Smart jest bardzo popularny i liczba korzystających z tej usługi wciąż rośnie. Klienci zaoszczędzili w ciągu pierwszych kilku miesięcy działania tej usługi już ponad 100 mln zł na przesyłkach, a kupują sześć razy więcej produktów niż osoby, które z niego nie korzystają – mówi Michał Bonarowski z biura prasowego Allegro. – Pracujemy nad ułatwiającą życie klientów usługą pozwalającą automatycznie zamawiać cykliczne zakupy, np. artykuły gospodarstwa domowego, żywność itp. – dodaje.
Serwis wprowadza też inne udogodnienia, takie jak nowe metody kontaktu klientów i sprzedawców z działem obsługi czy odroczone płatności. – W ramach usługi klienci będą mogli dokonać płatności w ciągu 30 dni od otrzymania produktu. To świetna alternatywa dla płatności za pobraniem, umożliwiająca klientom zapoznanie się z produktem oraz wybór najbardziej dogodnej metody płatności i dostawy – dodaje. Allegro testuje też system dostaw do klienta tego samego dnia, w którym kupił on produkt online, dotyczy to tylko wybranych sprzedawców.
W logistyce pomysłów na nowe rozwiązania technologiczne nie brakuje. To choćby koncepcja cyfrowych bliźniaków, czyli cyfrowych kopii będących wirtualnym odzwierciedleniem przedmiotu, procesu lub usługi, w celu lepszego ich zrozumienia i zarządzania. Dzięki temu można monitorować i symulować fizyczny stan i zachowania danego obiektu. Cyfrowa kopia jest nieustannie do niego podłączona i na bieżąco odzwierciedla zmiany, które zachodzą w nim w świecie rzeczywistym.