Materiał partnera: Benefit System
Znaczący wkład w motywowanie i ograniczenie rotacji zespołów mają benefity pozapłacowe – to wiemy już od lat. Dziś jednak zmienia się sposób patrzenia na benefity pozapłacowe w organizacjach – zwracamy się ku kompleksowemu, strategicznemu podejściu z naciskiem na dobrostan pracowników. Zmienia się także sposób doboru benefitów – zyskujemy nowe narzędzia, dzięki którym możemy lepiej rozpoznawać potrzeby pracowników i precyzyjnie dobierać świadczenia.
Oczekiwania pracowników
Z jednej strony niezmiennie pracownicy doceniają dobrze znane rozwiązania, które pomagają im w prowadzeniu zdrowego stylu życia. Blisko połowa pracowników w Polsce oczekuje od pracodawców zwiększenia zaangażowania w tym obszarze, a niemal 70 proc. wskazuje, że kultowe już świadczenia, takie jak karta MultiSport, powinny należeć do podstawowego pakietu świadczeń pozapłacowych. Ten benefit, jak pokazują ostatnie, przeprowadzone na zlecenie Benefit Systems badania sondażowe, zdecydowanie przekłada się też na satysfakcję pracowników.
Od czasów pandemii, pracy zdalnej, kryzysu relacji i narastających problemów związanych z wypaleniem zawodowym potrzeby pracowników obejmują kolejne obszary dobrostanu. Połowa zatrudnionych wskazuje, że liczy na większe zaangażowanie firm we wsparcie zdrowia psychicznego. Niemniej istotne są obecnie świadczenia z zakresu wsparcia finansowego, ale oferowane jako jeden z szerszego wachlarza benefitów.