Reklama
Rozwiń
Reklama

Sondaż: Co trzeci Polak byłby dziś przeciw wejściu do UE lub nie wie jak by głosował

Uczestników sondażu SW Research dla "Rzeczpospolitej" zapytaliśmy o to, jak zagłosowaliby, gdyby referendum w sprawie członkostwa Polski w Unii Europejskiej odbyło się w najbliższy weekend.

Publikacja: 13.08.2022 07:58

Piknik Europejski z okazji rocznicy wejścia do UE

Piknik Europejski z okazji rocznicy wejścia do UE

Foto: PAP, Bartłomiej Zborowski

arb

Polska została członkiem Unii Europejskiej 1 maja 2004 roku. Decyzję o wejściu do UE poprzedziło dwudniowe referendum, które odbyło się w dniach 7-8 czerwca 2003 roku. W referendum za wejściem Polski do UE opowiedziało się 77,45 proc. głosujących, przeciw było 22,55 proc. Frekwencja w referendum wyniosła 58,85 proc.

W ostatnich latach Polska znalazła się w konflikcie z Komisją Europejską w związku z reformą sądownictwa prowadzoną przez PiS. Spór dotyczący praworządności w Polsce sprawił, że - mimo zaakceptowania przez Komisję Europejską Krajowego Planu Odbudowy - Polska nie otrzymała jak dotąd środków z unijnego Funduszu Odbudowy, a z ostatnich wypowiedzi przedstawicieli obozu rządzącego wynika, że Warszawa nie jest już gotowa na dalsze kompromisy w tej sprawie.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Społeczeństwo
Wszystkich Świętych 2025. Znani Polacy, którzy odeszli w ostatnim roku
Społeczeństwo
Państwo w państwie. Prawdziwy pożar w fikcyjnym bloku
Społeczeństwo
Jak Rosjanie kontrolują ruch autobusowy z Polską
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Społeczeństwo
Piotr M. Majewski, historyk: Żyjemy w okresie nowego rodzaju wojny, która nie przypomina poprzednich
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama