UOKiK wszczął postępowanie przeciwko Poczcie Polskiej

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów sprawdzi, czy Poczta Polska wykorzystuje swoją pozycję, żeby wyeliminować z rynku konkurencyjnych przedsiębiorców.

Aktualizacja: 05.07.2018 15:23 Publikacja: 05.07.2018 15:12

UOKiK wszczął postępowanie przeciwko Poczcie Polskiej

Foto: Fotorzepa / Marta Bogacz

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przypomina, że Poczta Polska posiada status operatora wyznaczonego i ma obowiązek świadczyć powszechne usługi pocztowe. Oznacza to, że ma wyłączność na doręczanie niektórych przesyłek, np. listowych do 2 kg, w tym poleconych. Jak jednak zaznacza, w przypadku pozostałych (niepowszechnych) usług pocztowych, Poczta Polska musi rywalizować z innymi podmiotami. Może występować wtedy w podwójnej roli – konkurenta i kontrahenta, ponieważ niezależni przedsiębiorcy muszą często korzystać z jej infrastruktury, aby świadczyć usługi pocztowe na rzecz swoich klientów.

Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Teraz 4 zł za tydzień dostępu!

Czytaj 46% taniej przez 4 miesiące

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Samorząd
Krzyże znikną z warszawskich urzędów. Trzaskowski podpisał zarządzenie
Prawo pracy
Od piątku zmiana przepisów. Pracujesz na komputerze? Oto, co powinieneś dostać
Praca, Emerytury i renty
Babciowe przyjęte przez Sejm. Komu przysługuje?
Spadki i darowizny
Ten testament wywołuje najwięcej sporów. Sąd Najwyższy wydał ważny wyrok
Sądy i trybunały
Sędzia WSA ujawnia, jaki tak naprawdę dostęp do tajnych danych miał Szmydt