Koronawirus: czy klientów trzeba poinformować o zakażeniu pracownika, z którym mieli styczność?

- Prowadzę serwis samochodowy. Jeden z mechaników mający kontakt z klientami uzyskał pozytywny test na obecność koronowirusa. Czy muszę poinformować o tym fakcie wszystkich klientów, którzy mieli z nim styczność? Nie wiem od jak dawna był zakażony.

Aktualizacja: 10.01.2021 06:58 Publikacja: 10.01.2021 00:01

Koronawirus: czy klientów trzeba poinformować o zakażeniu pracownika, z którym mieli styczność?

Foto: Adobe Stock

Informacje o możliwości zakażenia koronawirusem należą do kategorii danych związanych ze stanem zdrowia. Tym samym stanowią one tzw. wrażliwe dane osobowe i podlegają ochronie na podstawie przepisów o ochronie danych osobowych. Przetwarzanie informacji zawierających takie dane powinno odbywać się zgodnie z zasadami legalizmu, proporcjonalności i niezbędności. Pracodawca nie powinien zatem przekazywać klientom informacji o pozytywnym wyniku testu, ponieważ nie upoważniają go do tego przepisy prawa pracy.

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Prawnicy
Jeden z najbardziej znanych prawników w Polsce odsunięty od zajęć ze studentami
Prawo dla Ciebie
Pokłosie afery Collegium Humanum? Będzie zaostrzenie przepisów o studiach podyplomowych
Spadki i darowizny
Ten testament wywołuje najwięcej sporów. Sąd Najwyższy wydał ważny wyrok
Samorząd
Krzyże w warszawskich urzędach zakazane. Sprawa trafi do prokuratury
Praca, Emerytury i renty
Czternasta emerytura - rząd proponuje termin
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie. Jak zbudować efektywny HR i skutecznie zarządzać kapitałem ludzkim?