Czy pracodawca ponosi koszty spowodowane odwołaniem pracownika z urlopu

Pracodawca ma obowiązek pokryć koszty, które pracownik poniósł w bezpośrednim związku z odwołaniem go z urlopu wypoczynkowego.

Publikacja: 12.05.2021 17:15

Czy pracodawca ponosi koszty spowodowane odwołaniem pracownika z urlopu

Foto: Adobe Stock

- Czy pracodawca ponosi koszty spowodowane odwołaniem pracownika z urlopu? Chodzi o rezerwacje hotelowe i koszty biletów lotniczych – pyta czytelnik.

Zgodnie z art. 167 § 2 kodeksu pracy pracodawca ma obowiązek pokryć koszty poniesione przez pracownika w bezpośrednim związku z odwołaniem go z urlopu. Przepisy nie precyzją jednak, które wydatki pracownika zawierają się w powyższym obowiązku. Tym samym pracodawcy powinni indywidualnie rozpatrywać każdy przypadek i podejmować decyzje w zależności od konkretnych okoliczności dotyczących urlopu danej osoby. Należy jednak pamiętać, iż zwracane wydatki muszą pozostawać w bezpośrednim związku z odwołaniem pracownika z urlopu wypoczynkowego.

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Podatki
Nierealna darowizna nie uwolni od drakońskiego podatku. Jest wyrok NSA
Samorząd
Lekcje religii po nowemu. Projekt MEiN pozwoli zaoszczędzić na katechetach
Prawnicy
Bodnar: polecenie w sprawie 144 prokuratorów nie zostało wykonane
Cudzoziemcy
Rząd wprowadza nowe obowiązki dla uchodźców z Ukrainy
Konsumenci
Jest pierwszy wyrok ws. frankowiczów po głośnej uchwale Sądu Najwyższego
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił