Tak uznał Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji z 4 kwietnia 2017 r. (2461-IBPB-1-2.4510.1109. 2016.2.MM).
Spółka prowadzi działalność gospodarczą w zakresie świadczenia usług informatycznych, w tym m.in.: obsługi stron internetowych, utrzymywania stron internetowych na serwerze, przedłużania okresu rejestracji domen internetowych, pozycjonowania stron internetowych, prowadzenia działań reklamowych na portalu społecznościowym oraz eksportu danych z określonych stron internetowych klientów na portale społecznościowe.
W odniesieniu do wskazanych powyżej typów usług oraz na podstawie możliwych rozwiązań i wariantów, w jakich są one oferowane klientom, spółka wystąpiła z wnioskiem o interpretację indywidualną prawa podatkowego w zakresie CIT. W złożonym wniosku o interpretację spółka zadała pytania w zakresie momentu powstania przychodu podatkowego z tytułu świadczenia poszczególnych usług IT.
Jednym z typów usług, co do których spółka powzięła wątpliwość odnośnie do właściwego ustalenia momentu powstania przychodu w CIT były usługi pozycjonowania stron internetowych, tj. działania mające na celu zwiększenie widoczności strony internetowej klienta w wynikach wyszukiwania. W opisie stanu faktycznego spółka zaznaczyła, że praktykowała dwa sposoby ich dokumentowania oraz rozliczeń:
- wystawianie faktur opiewających na ustaloną, stałą miesięczną kwotę „z góry" za przyjęty okres abonamentowy,