Jeszcze w 2015 r. niemal co piąty (17 proc.) z uczestników badania „Najbardziej pożądani pracodawcy w opinii specjalistów i menedżerów" twierdził, ze to jego własna firma należy do tej grupy. W tegorocznej edycji ankiety firmy rekrutacyjnej Antal takich opinii było prawie dwukrotnie mniej.

– Wyniki szóstej edycji badania pokazują, że po polskim rynku pracy porusza się pracownik świadomy swojej wartości i mający oczekiwania względem pracodawcy. Duże znaczenie dla potencjalnych pracowników ma budowanie wizerunku na podstawie faktycznych działań – komentuje Artur Skiba, prezes Antalu.

Co najbardziej przyciąga specjalistów i menedżerów do firm, które uważają za pożądanych pracodawców? Najczęściej wskazywanym atrybutem jest wielkość i prestiż firmy (42 proc.) choć niewiele mniej ważny jest styl zarządzania i kultura organizacyjna (38 proc.). Na trzecim miejscu znalazła się innowacyjność, a zaraz za nią stabilność zatrudnienia. Jak zwracają uwagę eksperci Antala, w tym roku z pierwszej trójki najsilniejszych stron dobrych pracodawców wypadła kwestia wysokości wynagrodzenia, która teraz jest na piątym miejscu (27 proc. wskazań), choć przed rokiem była istotna dla ponad jednej trzeciej badanych.

– Pracownicy wiedzą, że firmy mające dobrą opinię na rynku – prestiżowe, o zdefiniowanej kulturze pracy i dbające o rozwój – wynagradzają adekwatnie do kompetencji – wyjaśnia Małgorzata Pukropek, menedżer zespołu Antal HR Consulting. Tak jak co roku uczestnicy badania wytypowali pożądanych pracodawców w 14 branżach – w sumie 63 firmy. Tylko w jednej – w finansach i ubezpieczeniach – wygrała polska firma PZU.