fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Reklama: wydatki na materiały promocyjne są kosztem

Łukasz Zdeb
materiały promocyjne
Kwoty wydatkowane przez spółkę z branży farmaceutycznej na ulotki, broszury, katalogi, długopisy czy notesy rozdawane podczas spotkań organizowanych dla osób uprawnionych do wystawiania recept oraz prowadzących obrót produktami leczniczymi, są wydatkami na reklamę.

Tak uznał dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji indywidualnej z 4 września 2019 r. (0114-KDIP2-2.4010. 301. 2019. 1.RK).

Spółka jest częścią międzynarodowej grupy kapitałowej zajmującej się opracowywaniem, produkcją i wprowadzaniem na rynek produktów leczniczych. Jest spółką dystrybucyjną, odpowiedzialną za dystrybucję produktów grupy na rynku polskim. Ze względu na charakter swojej działalności spółka podlega m.in. pod uregulowania wynikające z ustawy z 6 września 2001 r. Prawo farmaceutyczne (DzU z 2019 r. poz. 499; dalej: UPF). Produkty, które dystrybuuje spółka, są wydawane na receptę, zgodnie z UPF.

Czytaj także: Wydatki na akcje marketingowe firmy coraz trudniej zaliczyć w koszty

Spółka prowadzi wiele działań marketingowych, promocyjnych i reklamowych, których celem jest zwiększenie sprzedaży, a co za tym idzie osiąganych przez nią przychodów. Ze względu na charakter oferowanych produktów działania reklamowe podlegają restryk...

Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA