Trwający na rynku pracy wyścig o pracownika sprawia, że firmy prześcigają się w oferowaniu coraz bardziej wymyślnych dodatków do pensji, które mają przyciągać potencjalnych kandydatów. Stąd w ogłoszeniach o pracę pojawiają się benefity, o których jeszcze kilka lat temu nikt nawet nie myślał, takie jak np. możliwość skorzystania z masażu lub siłowni w czasie pracy.
Często zdarza się jednak, że oferty zawierające – wydawać by się mogło – najatrakcyjniejsze i wyszukane bonusy, okazują się nieskuteczne. Nie zawsze bowiem najbardziej wymyślne dodatki są tymi, których pracownicy rzeczywiście potrzebują. Jak więc dowiedzieć się, które z nich są aktualnie pożądane? Nie ma na to lepszego sposobu, niż zaangażować w ich wybór pracowników.
Czytaj też: Benefity dla pracowników w kosztach podatkowych firmy
Cel: zrobić to WSPÓLNIE
Poznanie rzeczywistych potrzeb pracowników to proces, na który składa się wiele istotnych czynników. Najważniejszym jest dbałość nie tylko o kulturę organizacyjną przedsiębiorstwa, ale też zwykłą „atmosferę" panującą w biurze. Pracownicy na każdym szczeblu powinni mieć poczucie, że stanowią część dużego zespołu i mają realny wpływ na działanie przedsiębiorstwa, niezależnie od zajmowanego stanowiska. Tylko wtedy bowiem będą chcieli otwarcie dzielić się swoimi najlepszymi pomysłami na poprawę warunków pracy.
Kolejnym ważnym aspektem jest weryfikacja pomysłów. Każdy pomysł powinien być oceniany pod kątem przydatności dla jak najszerszej grupy pracowników, a także możliwości jego implementacji w warunkach przedsiębiorstwa. Taka weryfikacja pozwala też ustalić, jakie dodatki są najbardziej pożądane, aby zrealizować je w pierwszej kolejności.