Przed rokiem w chorwackiej stoczni Brodosplit w Splicie zwodowano kadłub największego żaglowca na świecie. W projektowaniu jednostki, w tym ożaglowania i takielunku, uczestniczył słynny konstruktor żaglowców, polski inżynier Zygmunt Choreń i jego biuro Choren Design and Consulting z Gdańska. Teraz prace wykończeniowe idą pełna parą, być może jednostka będzie gotowa jeszcze w tym roku.

Żaglowiec o nazwie „Flying Clipper" powstaje dla armatora Star Clippers. To czwarty statek, który zasili jego flotę wycieczkowych żaglowców rejowych. „Flying Clipper" o całkowitej powierzchni żagli 6350 mkw. ma 162,22 m długości, łącznie z bukszprytem, i 18,5 m szerokości. O bezpieczeństwo i komfort pasażerów zadba 140-osobowa załoga. Statek pływać będzie pod banderą Malty na Karaibach i na Morzu Śródziemnym.

„Flying Clipper" to niemal replika „France II", który w 1911 roku powstał jako jeden z największych żaglowców, jakie kiedykolwiek zbudowano. Wyposażony będzie także w napęd spalinowo-elektryczny oparty na czterech silnikach wysokoprężnych Caterpillar. Pomieści na pokładzie 300 pasażerów w 150 kabinach.

Pasażerowie będą mieli do dyspozycji wielką powierzchnię pokładów słonecznych i trzy baseny. Na rufie dostępna będzie podczas postoju statku na kotwicy platforma przystań dla uprawiania sportów wodnych. Restauracja pomieści wszystkich pasażerów jednocześnie.