Wnioski o interwencję przysyłają głównie osoby, które kupiły obligacje Getback w banku lub biurze maklerskim. Są one zaliczane do podmiotów rynku finansowego. Sama spółka Getback - jako firm windykacyjna - nie ma takiego statusu. Według stanu na koniec 2018 r. do Rzecznika trafiło 455 wniosków o tzw. postępowanie interwencyjne. Dodatkowo jego eksperci odebrali ponad 300 próśb o poradę telefoniczną lub e-mailową.

Najwięcej wniosków, bo 409, dotyczy podmiotów z grupy Getin, czyli: Idea Banku (375), Getin Noble Banku (21) oraz Noble Securities (13). Większość spraw wciąż jest w toku. Jedna została zamknięta, gdyż bank (Alior Bank) zmienił stanowisko po interwencji Rzecznika Finansowego, a trzy ze względu na fakt, że podmiot którego wniosek dotyczył, nie był podmiotem rynku finansowego.

Wnioskodawcy skarżą się  głównie na tzw. misseling w procesie oferowania możliwości inwestycji. Z informacji zawartych we wnioskach wynika, że sprzedawcy w bankach czy biurach maklerskich namawiali do inwestycji zapewniając o bezpieczeństwie środków i gwarancji zysków. Zastrzeżenia budzi też sam proces sprzedaży, który utrudniał podjęcia świadomej i przemyślanej decyzji.

Postępowania trwają, gdyż cześć z banków i biur maklerskich nie przekazuje wszystkich oczekiwanych przez Rzecznika Finansowego informacji.  W związku z tym konieczne jest kierowanie kolejnych pism z wnioskiem o uzupełnienie.

W stosunku do jednego z podmiotów Rzecznik Finansowy wszczął postępowanie mające na celu nałożenie kary w związku z podejrzeniem naruszenia obowiązków wynikających z art. 31 ustawy o Rzeczniku Finansowym. Rzecznik zidentyfikował do tej pory 192 przypadki, w których podmiot wbrew obowiązkowi nie przekazał żądanych przez Rzecznika dokumentów i informacji. Podmiot otrzymał już zawiadomienie o wszczęciu postępowania administracyjnego z urzędu. Obecnie ma 14 dni na ustosunkowanie się do zarzutów, które mają stanowić podstawę do nałożenia kary. Może ona wynieść maksymalnie 100 tys. zł.Sankcja jest związana wyłącznie z naruszeniami obowiązków nakładanych przez tzw. ustawę reklamacyjną m.in. terminowością i jakością odpowiedzi na reklamacje klientów czy wnioski Rzecznika Finansowego.