Sprawę wniosły w 1992 r. sieci handlu detalicznego Asda, Sainsbury, Morrisons i Argos w związku z pobieraniem przez obie te firmy kart kredytowych prowizji — wielostronnej opłaty za wymianę (MIF) — kiedy posiadacze takich kart płacą nimi za dokonane zakupy. Sąd Najwyższy podtrzymał ustalenia sądu apelacyjnego z lipca 2018, że MIF pobierane przez Visę i Mastercard były bezprawnym ograniczaniem unijnej i brytyjskiej ustawy o konkurencji.

To orzeczenie oznacza, że sieci handlowe mogą dochodzić odszkodowania na drodze sądowej. Frances Murphy z kancelarii Morgan Lewis świadcząca usługi prawne dla sieci Sainsbury stwierdziła, że sieci handlu detalicznego mogą odzyskać miliardy funtów w ramach odszkodowania. — Sainsbury będzie teraz dążyć do odzyskania pełnej sumy bezprawnych opłat, jakich musiała dokonać — cytuje ją Reuter. Kate Pollock, szefowa działu sporów związanych z konkurencją w kancelarii Stewarts, reprezentująca sieci Morrisons, Asda i Argos powiedziała, że jej klienci „spodziewają się szybkiego rozwiązania tej sprawy, bez dalszej zwłoki".

Mastercard uznała tymczasem, że decyzja Sądu Najwyższego nie jest ostatecznym orzeczeniem i dojdzie do dalszych sesji sądowych dla ustalenia kluczowych kwestii, nie wcześniej jednak niż w 2021 r. „W dalszym ciągu stanowczo uważamy, że sieci detaliczne każdej wielkości osiągają rzeczywistą wartość z naszej sieci" — stwierdził ten emitent kart kredytowych. Visa „jest rozczarowana, że Sąd Najwyższy nie zgodził się z uprzednim orzeczeniem High Court, iż pobierana w W. Brytanii opłata za wymianę jest zgodna z ustawą o konkurencji. Visa popiera decyzję o skierowaniu tej sprawy do specjalistycznego trybunału, aby dowody mogły zostać właściwie rozpatrzone".