Konferencja Rzeczpospolitej: VR&AR Tech Summit: Rozrywka, Medycyna, Startup

VR (virtual reality – wirtualna rzeczywistość) oraz AR (augmented reality – rozszerzona rzeczywistość) to technologie przeżywające swój czas największego rozwoju. Technologie te mają zastosowanie nie tylko w rozrywce, ale przede wszystkim w biznesie, marketingu, komunikacji, kulturze, nauce i medycynie.

Aktualizacja: 24.10.2017 17:47 Publikacja: 24.10.2017 09:30

Konferencja Rzeczpospolitej: VR&AR Tech Summit: Rozrywka, Medycyna, Startup

Foto: materiały prasowe

Transmisja na żywo

Transmisja Video w technologii 360

Podczas gdy rzeczywistość wirtualna (VR) i technologia 360° są już dość popularne, to technologia 360° na żywo daje zupełnie nowe możliwości, pozwalając na uczestniczenie w wydarzeniach prawie tak, jakby się było na miejscu.

Obejrzyj całą prezentację: VR Sposobem na przyspieszenie i unowocześnienie gospodarki

W czasie konferencji spotkamy się z ekspertami i specjalistami, którzy spróbują odpowiedzieć na nurtujące pytania: Czy VR/AR jest tylko chwilową modą, czy technologią, która zrewolucjonizuje nasze życie? Jakie są najsilniejsze trendy w rozwoju tych technologii? Które branże i sektory czeka VR'owa ewolucja?

VR, AR i MR – czym się różnią, co mają wspólnego i dlaczego warto znać te technologie?

Artur Kurasiński | kurasinski.com

• Co to jest VR, AR i MR – definicje, przykłady i zastosowanie

• Dlaczego VR jest opisywana jako "empathy machine"?

• Jak różne branże wykorzystują marketingowo i sprzedażowo AR i VR?

• W jaką stronę idzie ewolucja internetu? Czy naprawdę w przyszłości nasze mózgi będą podłączone do komputerów? • Zagrożenia i pułapki rozwoju technologii

Wykorzystanie technik rzeczywistości wirtualnej w celach badawczych i szkoleniowych

dr hab. inż. Andrzej Grabowski | CIOP-PIB

Prezentacja zawiera przegląd najciekawszych wyników uzyskanych przez CIOP-PIB. W szczególności zaprezentowane zostaną: symulator pojazdu na platformie ruchomej o 6 stopniach swobody, gry rehabilitacyjne i wysoce immersyjne techniki szkoleniowe, w tym dedykowane dla potrzeb służb mundurowych i treningowi działań taktycznych.Prezentacja będzie obejmowała realizowane symulatory m.in. dla PSP i KGHM.

Technologia na receptę, czyli wirtualna i rozszerzona rzeczywistość w medycynie i farmacji

Adam Jurgilewicz lek.med | United-Digitals Dla kogo i kiedy VR i AR w medycynie?

• potrzeby, priorytety i preferencje

Hardware i Software

• zalety i ograniczenia technologii

Content, Context, Trigger, Target – co wyróżnia zastosowania medyczne VR i AR Krajobraz VR i AR w Polsce i na świecie

• pacjent – terapia, wizualizacja i edukacja

• lekarz – symulacja, wizualizacja, informacja, edukacja

• pielęgniarka – wizualizacja, dystrakcja, empatia

• farmacja – edukacja, komunikacja, efekt WOW!

O czym trzeba pamiętać

• analityka

• compliance i regulacje prawne

Przyszłość VR i AR w medycynie – Science Fiction czy Science Facts

PRELEGENCI

Artur Kurasiński

Tech Blogger / Public Speaker

Przedsiębiorca skupiony na wspieraniu i inwestowaniu w projekty technologiczne. Mentor (m.in. Google Launchpad), bloger (kurasinski.com) oraz aktywny komentator branżowy. Współtwórca cyklu spotkań dla startupów Aula Polska oraz nagród Aulery. Prywatnie ojciec dwóch córek, miłośnik halowej piłki oraz Role Playing Games

Grzegorz Hajdarowicz

GREMI | Przedsiębiorca, wydawca, producent filmowy

Założyciel i główny udziałowiec grupy kapitałowej GREMI, w której skład wchodzi między innymi spółka giełdowa: KCI SA, grupa medialna Gremi Media S.A. , Gremi Park a także projekt inwestycyjny w Brazylii. Zajmuje się także produkcją filmową.

W 1991 roku założył firmę GREMI, specjalizującą się pierwotnie w dystrybucji produktów farmaceutycznych. Obecnie grupa GREMI, zajmuje się inwestycjami kapitałowymi, restrukturyzacją oraz projektami nieruchomościowymi.

Grzegorz Hajdarowicz posiada wykształcenie wyższe politologiczne, absolwent Uniwersytetu Jagiellońskiego. Na przełomie lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych pracował jako dziennikarz i zastępca redaktora naczelnego polskiego tygodnika wydawanego w Nowym Jorku oraz dziennika wydawanego w Krakowie. Na początku lat 90-tych był radnym Miasta Krakowa. Konsul Honorowy Republiki Brazylii.

Kee Saik Meng

Havson Group | Tech Executive & Founding Partner

Kee is a tech executive, film producer and author. He is the Founding Partner of Havson Group, which has launched the first freeroaming multiplayer VR Park in South East Asia. Havson won the regional Alibaba CACSC competition in 2016 as a tech startup. Kee is also the Executive Producer of Gehenna, Where Death Lives an upcoming horror film that will have its own VR game.

dr hab. inż. Andrzej Grabowski

Państwowy Instytut Badawczy | Kierownik Pracowni Technik Rzeczywistości Wirtualnej

Kierownik Pracowni Technik Rzeczywistości Wirtualnej w Zakładzie Technik Bezpieczeństwa Centralnego Instytutu Ochrony Pracy – Państwowego Instytutu Badawczego. Absolwent Wydziału Fizyki Politechniki Warszawskiej. W swojej pracy prowadzi badania dotyczące wykorzystania rzeczywistości wirtualnej w różnych dziedzinach m.in.: szkoleń, funkcjonowania poznawczego, tele-obecności i tele-operacji oraz wspomagania rehabilitacji. Równolegle prowadzone są prace nad rozwojem technik VR, w laboratorium opracowywane są np. symulatory pojazdów, bezprzewodowe gogle VR typu HMD, bezprzewodowe rękawice VR z siłowym sprzężeniem zwrotnym i wizyjne systemy pomiarowe typu motion capture.

Adam Cegielski

VR VISIO Group S.A. | CEO

Przedsiębiorca od 98 roku, praktyk, twórca i wizjoner. Od zawsze fascynowały go nowoczesne technologie. Założyciel oraz prezes spółki VR VISIO Group S.A. działającej aktywnie w branżach AR/VR/MR. Firma tworzy aplikacje do prezentacji produktów, symulatory szkoleniowe oraz gry na wszystkie wiodące platformy sprzętowe. VR VISIO stworzyło pierwsze w Europie studio zmiksowanej rzeczywistości oraz technologię swobodnego poruszania się w wirtualnej rzeczywistości MSF (Motion Sickness Free). Aktualnie spółka poza realizacją zleceń B2B opracowuje grę VR multiplayer "Zero Killed". Gra przeznaczona będzie do rozgrywek e-sportowych dla 10 grających jednocześnie graczy.

Paweł Łaźniak

VR VISIO Group S.A. | CCO

Od blisko 15 lat osadzony w branży komercyjnych produkcji filmowych. Tuż przed pisaniem matury, reklamy jego produkcji można było oglądać w Telewizji. Wraz z Damianem Karczewskim założyciel w 2013 r. firmy VR ONE pionierskiej firmy w Polsce zajmującej się komercyjnie Wirtualną Rzeczywistością opartej o nową generację Gogli VR – Oculus ( 2013 | SEMEKO – AquaPark ). Eksperymentator z filmami sferycznymi z powietrza ( 2013 | Sopot Beyond ) oraz przy stereoskopowych filmach 360 ( 2015 | Artur Sychowski – piano impression ). Paweł Łaźniak jest osobą, która łączy stronę artystyczną z Technologią. Obecenie Co-Founder i Członek Zarządu w VR VISIO Group S.A.

Michał Litworowski

Nano Games | CEO

CEO krakowskiego dewelopera gier Nano Games sp. z o.o. oraz pomysłodawca i CEO Simpro sp. z o.o. – startupu rozwijającego profesjonalne symulatory szkoleniowe. Praktyk z 12 letnim doświadczeniem w zakresie konsultingu i zarządzania z wykształceniem ekonomicznym, regularnie uzupełnianym kursami w zakresie finansów, komercjalizacji innowacyjnych technologii oraz marketingu (m.in. Wharton School of Business). Jego zainteresowania biznesowe dotyczą w szczególności digital disruption – przełomowych innowacji.

Paweł Strojny, PhD

Uniwersytet Jagielloński | dr nauk społecznych

Psycholog, doktor nauk społecznych. Interesuje się czynnikami wpływającymi na motywację do grania w gry i relacjami społecznymi, szczególnie w rzeczywistości wirtualnej. Adiunkt w Instytucie Psychologii Stosowanej Uniwersytetu Jagiellońskiego i kierownik Działu B+R Nano Games sp. z o.o. Obecnie kieruje projektem badawczym "Symulator katastrof zbiorowych – badania i przygotowanie do wdrożenia" współfinansowanym ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.

Adam Jurgilewicz lek. med.

Międzynarodowe Stowarzyszenie Wirtualnej i Rozbudowanej Rzeczywistości w Medycynie| CEO

Lekarz, producent multimedialny i przedsiębiorca technologiczny z doświadczeniem w budowaniu zespołów i produktów cyfrowych (VR i AR) na całym świecie. Jako były dyrektor medyczny Pfizer Polska, Europejski Dyrektor Medyczny ds. Medycyny Cyfrowej oraz Lider Światowych Medycznych Innowacji Cyfrowych, Adam ma ponad 14-letnie doświadczenie w międzynarodowej branży farmaceutycznej. Obecnie jest współzałożycielem i dyrektorem UnitedDigitals, założycielem i właściciel IDEA Adam Jurgilewicz. Adam jest także Prezesem Międzynarodowego Stowarzyszenia Wirtualnej i Rozbudowanej Rzeczywistości w Medycynie.

Piotr Stankiewicz

Techmo Voice Technologies

Dziennikarz i manager. Stworzył i prowadził największe według miesięcznika Press czasopismo cyfrowe w Polsce. Kiedyś również wydawca i sporadycznie autor gier. W spółce Techmo zajmuje się rozwojem biznesu i wizją produktu. Marketingowiec i copywriter.

Bartosz Nowacki

Techmo Voice Technologies

Programista, inżynier akustyk i realizator dźwięku. Specjalizuje się w programowaniu aplikacji DSP w audio. Doświadczenie zdobywał w korporacjach IT, zajmował się tworzeniem oprogramowania do wykonywania pomiarów akustycznych. Realizował również dźwięk i multimedia dla firm eventowych. Prywatnie muzyk.

Karolina Koszuta

Carbon Studio | CEO

Absolwentka Katowickiej Akademii Sztuk Pięknych, kierunku Projektowanie, współzałożyciel Carbon Studio.Zainteresowanie współczesnymi dziedzinami sztuki i nowoczesnymi mediami w tym Wirtualną Rzeczywistjuzością, pozwoliło jej zagłębić się w takie dziedziny tworzenia gier jak: projektowanie przestrzeni, wirtualne modelowanie oraz inne aspekty wykorzystywania współczesnej technologii w tworzeniu nowatorskiej rozrywki. To doświadczenie i pluralizm zainteresowań pozwala jej na kształtowanie rozwoju Carbon Studio oraz zdobywanie nowych rynków VR.

Paweł Gajda

Carbon Studio | Biz Dev Manager

Absolwent Produkcji Filmowej na Wydziale Radia i Telewizji, z Carbon Studio związany od ponad dwóch lat. W tym czasie pracował przy wielu projektach przeznaczonych na gogle VR, angażując się zarówno w kreatywne, jak i organizacyjne aspekty produkcji gier. Jego zadaniem było m.in. wypracowywanie dobrych praktyk designu gier VR i dbanie o wdrażanie ich w produkcjach Carbon Studio ze szczególnym uwzględnieniem kwestii takich jak immersja, UI i ryzyko choroby symulatorowej w grach VR.

Robert Łapiński

Pixel Magazine | Wydawca

Wydawca magazynu Pixel, organizator corocznego festiwalu Pixel Heaven. Prowadzi firmę Idea Ahead, zajmującą się dostarczaniem informacji b2b dla wybranych sektorów gospodarki oraz organizacją konferencji i targów branżowych. Od ponad 30 lat pasjonat gier wideo, komiksów i gier planszowych.

Rafał Siejca

VR Games | CTO

Manager prowadzący zespoły IT zajmujące się wytwarzaniem oprogramowania.

Wieloletni entuzjasta i praktyk VR oraz technologiczny freak. Silnikami do grafiki realtime 3D oraz stereowizji zajmował się już w czasach gdy konsumencka rzeczywistość wirtualna występowała tylko w książkach science fiction.

Swoją pasję realizuje jako CTO w start-upie VR Games, który dostarcza klientom biznesowym przeżycia w wirtualnej rzeczywistości, zawierające branding, product placement oraz korzystające z szerokiego przekroju technologii (np. Microsoft Kinect, Leap Motion, kamery 360, fotogrametria,...).

Transmisja na żywo

Transmisja Video w technologii 360

Pozostało 100% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes
Krzysztof Gawkowski: Nikt nie powinien mieć TikToka na urządzeniu służbowym
Biznes
Alphabet wypłaci pierwszą w historii firmy dywidendę
Biznes
Wielkie firmy zawierają sojusz kaucyjny. Wnioski do KE i UOKiK
Biznes
KGHM zaktualizuje strategię i planowane inwestycje
Biznes
Rośnie znaczenie dobrostanu pracownika