Niemcy mające duży sektor motoryzacji poparły wcześniej propozycję Komisji Europejskiej obniżenia emisji spalin przez nowe samochody osobowe i furgonetki o 30 proc. w 2030 r. wobec poziomu z 2021 r.
Inaczej zareagowała organizacja niemieckich producentów pojazdów VDA. "Jest bardziej niż godne ubolewania, że większość krajów członkowskich nie znalazła dość siły w osiągnięciu równowagi między ochroną miejsc pracy i ochroną klimatu" - oświadczył w komunikacie przewodniczący VDA, Bernhard Mattes.
Niemiecki sektor motoryzacji jest zawiedziony decyzją ministrów środowiska przyjętą w Luksemburgu. "Wczorajszym głosowaniem straciliśmy szansę terminowego przygotowania przepisów o CO2 po 2021 r. w ekonomiczny i realistyczny technologicznie sposób" - dodał Mattes.
Sąd zakazuje wjazdu do Berlina starszych diesli
Berliński sąd administracyjny polecił władzom miasta wprowadzić zakaz wjazdu na niektóre arterie najbardziej trujących diesli. Sąd uznał, że zakaz wjazdu na 11 ulic powinien dotyczyć pojazdów z normą Euro-5 i z wcześniejszymi normami. Należy dokonać analizy dla ustalenia, czy należy też zakazać jazdy po dodatkowych 15 kilometrach, aby zmniejszyć średnie stężenie tlenku azotu do poniżej 40 mikrogramów NOx na metr sześcienny - orzekł sąd.
Władze miasta mają do marca podjąć decyzję i wdrożyć ją w ciągu następnych 3 miesięcy.