Z danych organizacji producentów ACEA dla Unii Europejskiej (bez Malty) i 4 krajów EFTA wynika, że Renault osiągnął skok sprzedaży o 56,4 proc., a jego partner w sojuszu, Nissan o 46,3 proc. Grupa Volkswagena zanotowała poprawę o 39,3, choć zaledwie połowa z jej 14 modeli uzyskała wcześniej homologację na nową procedurę. Fiat Chrysler zwiększył rejestrację o 38,9 proc., a jego marka jeepa nawet o 158 proc.

Sierpień jest zwykle miesiącem z najniższą sprzedażą w roku, ale w tym roku liczba rejestracji nowych samochodów osobowych w Unii skoczyła o 31,2 proc. (w EU i EFTA o 29,8) do ponad 1,1 mln (1,17 mln). Przed 1 września wielu producentów zwiększyło zachęty finansowe, salony kupowały własne samochody, by później odprzedawać jako używane. „Niektórzy producenci oferowali przed wejściem w życie WLTP niezwykle atrakcyjne ceny. W rezultacie w wielu krajach UE, podobnie jak i na pięciu głównych rynkach osiągnięto dwucyfrowe wzrosty procentowe" — stwierdziła ACEA.

Najwyższe wzrosty odnotowała Hiszpania (19,3 proc), Francja (18,9 proc) i Niemcy (12,3 proc), za nimi z bardziej skromnymi wskaźnikami Włochy (4,7 proc) i Wielka Brytania (1,2 proc.).

Po ośmiu miesiącach 2018 r. liczba rejestracji samochodów osobowych w Unii zwiększyła się o 6,1 proc. do 10,8 mln sztuk. Wynik ten w dużej mierze był wzmocniony przez niezwyczajnie wysokie rezultaty w miesiącach letnich. Na głównych rynkach popyt zwiększył się w Hiszpanii (14,6 proc.), Francji (8,9 proc.) i Niemczech (6,4 proc.), podczas gdy sprzedaż samochodów pozostała stabilna we Włoszech (-0,1 proc.), a w Wielkiej Brytanii zmalała o 4,2 proc.

W lipcu popyt na nowe samochody osobowe w UE zwiększył się o 10,5 proc. do 1,3 mln nowych. Wzrost odnotowano na wszystkich głównych rynkach UE.