#RZECZoBIZNESIE: Wioletta Januszczyk: Dzięki technologii stomatologia programuje uśmiech

Digital smile design pozwala pacjentowi, już na początku drogi, zobaczyć jak będzie wyglądał efekt końcowy leczenia - mówi Wioletta Januszczyk, dyrektor zarządzająca Medicover Stomatologia, gość programu Marcina Piaseckiego.

Aktualizacja: 09.07.2019 13:58 Publikacja: 09.07.2019 11:26

#RZECZoBIZNESIE: Wioletta Januszczyk: Dzięki technologii stomatologia programuje uśmiech

Foto: tv.rp.pl

Medicover Stomatologia konsoliduje rynek stomatologiczny w Polsce, który jest bardzo rozproszony. - Mamy 142 fotele dentystyczne w 31 lokalizacjach w głównych miastach Polski - podała Januszczyk.

- Kupujemy zawsze 100 proc. klinik dentystycznych. Równolegle otwieramy swoje własne placówki. W tym roku otworzymy 8, a przeprowadziliśmy 2 akwizycje. W ten sposób tworzymy ekosystem, który ma zmieniać dentystykę w Polsce – dodała.

Podkreśliła, że ważne jest, aby pacjent w placówce miał możliwość kompleksowego leczenia. - Zależy nam, żeby była pełna diagnostyka, ale również specjalizacje z wszystkich dziedzin stomatologii. Pacjent trafiając do nas, bez względu jaki ma problem, ma pewność, że zostanie on rozwiązany – mówiła gość.

W Polsce pojęcie sieci stomatologicznej jest zupełnie nowe. - Nasz rynek stomatologiczny jest bardzo rozproszony, mamy ponad 6 tys. gabinetów. Naszym celem jest demokratyzowanie wyspecjalizowanych usług stomatologicznych i docieranie z nimi do większej rzeszy Polaków - tłumaczyła Januszczyk.

Obecnie Polak idzie po przysłowiową plombę do dentysty. Kojarzy się to z czymś nieprzyjemnym. - Chcemy zmienić postrzeganie dentysty w Polsce – zaznaczyła.

Zauważyła, że strach przed dentystą przenoszony jest na kolejne pokolenia.

- Naszym zadaniem jest zbudowanie takich klinik, gdzie po wejściu nie czujemy, że jest to coś medycznego. Po wejściu już do samego dentysty okazuje się, że wcale nie boli. Ostatecznie wizyta stomatologiczna jest przyjemna, pacjent nierzadko zasypia na fotelu - wyjaśniła Januszczyk.

- Dzięki sieci chcemy zapewnić, żeby pacjent mógł umówić się z dnia na dzień – dodała.

Najczęściej właścicielami klinik stomatologicznych są lekarze.

- Lekarz chce leczyć i być blisko przy pacjencie. Świetnie wpisujemy się w ten model. Przejmujemy wszystkie administracyjne obciążenia, które ma lekarz i pozwalamy mu leczyć. Klinika, która wchodzi z nami we współpracę nagle zwiększa przychody o 20-30 proc., bo może skupić się na pacjencie – zaradziła gość.

Stomatologia staje się stomatologią cyfrową.

- Mamy duże wykorzystanie skanerów wewnątrzustnych, które pozwalają na cyfrowe programowanie uśmiechu. Digital smile design pozwala pacjentowi, już na początku drogi, zobaczyć jak będzie wyglądał efekt końcowy leczenia. W diagnostyce, przy wykorzystaniu tomografii 3D mamy pełen obraz tego, co się dzieje w jamie ustnej. Wykorzystujemy też lasery i wirówki w leczeniu chirurgicznym. Te technologie powodują, że wizyta jest bezpieczna i bezbolesna. W tę stronę idzie stomatologia - tłumaczyła Januszczyk.

- Drugim trendem jest konsolidacja rynku. Zauważają to nie tylko lekarze, ale również dostawcy stomatologiczni, którzy tworzą oddziały dedykowane dużym sieciom – dodała.

Medicover Stomatologia konsoliduje rynek stomatologiczny w Polsce, który jest bardzo rozproszony. - Mamy 142 fotele dentystyczne w 31 lokalizacjach w głównych miastach Polski - podała Januszczyk.

- Kupujemy zawsze 100 proc. klinik dentystycznych. Równolegle otwieramy swoje własne placówki. W tym roku otworzymy 8, a przeprowadziliśmy 2 akwizycje. W ten sposób tworzymy ekosystem, który ma zmieniać dentystykę w Polsce – dodała.

Pozostało 86% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes
Krzysztof Gawkowski: Nikt nie powinien mieć TikToka na urządzeniu służbowym
Biznes
Alphabet wypłaci pierwszą w historii firmy dywidendę
Biznes
Wielkie firmy zawierają sojusz kaucyjny. Wnioski do KE i UOKiK
Biznes
KGHM zaktualizuje strategię i planowane inwestycje
Biznes
Rośnie znaczenie dobrostanu pracownika