Problem ten Prokurator Generalny ocenia z punktu widzenia racjonalnego rozmieszczenia kadry orzeczniczej oraz potrzeb konkretnych jednostek prokuratury. Podstawowym założeniem przyjętym przez Prokuratora Generalnego jest pełnienie przez prokuratora służby w tej jednostce, którą mu wskazano w akcie powołania. Tylko wyjątkowe potrzeby służby bądź wzgląd na konieczność zapewnienia rozwoju zawodowego prokuratora uzasadniają zmianę tej reguły w przypadku delegacji do wyższych szczebli prokuratury.
Tych wymogów nie dostrzega Prokurator Generalny wobec prokuratorów delegowanych do niższych jednostek, dlatego zdecydował o zakończeniu ich delegacji. Proces ten objął 44 prokuratorów prokuratur apelacyjnych oraz 102 prokuratorów prokuratur okręgowych i będzie nadal kontynuowany.
Nie ma powodów, by spod działania wspomnianej na wstępie zasady wyłączyć prokuratorów delegowanych (niejednokrotnie w odległej przeszłości) do Ministerstwa Sprawiedliwości. Jest to zamiar zgodny, jak się zdaje, z intencjami Ministra Sprawiedliwości wyrażonymi w jego stanowisku do Sprawozdania Prokuratora Generalnego z rocznej działalności prokuratury w 2012 r., w którym zwrócono uwagę na potrzebę takiej alokacji kadry prokuratorskiej, by prokuratorzy koncentrowali się na wykonywaniu podstawowych zadań przewidzianych ustawa o prokuraturze.