Asteroida zaledwie 3 600 km od Ziemi. Bliżej niż satelity

Asteroida 2023 BU minie Ziemię w odległości zaledwie 3 600 km, zbliżając się do naszej planety na tak niewielką odległość w piątek, ok. 1:27 czasu polskiego - informuje BBC.

Rosja chce w 2027 roku rozpocząć budowę stacji kosmicznej na orbicie Ziemi

Roskosmos planuje rozpoczęcie umieszczania na orbicie Rosyjskiej Stacji Kosmicznej w 2027 roku - poinformował szef Roskosmosu, Jurij Borisow.

Sojuz MS-22 musi wrócić na Ziemię. Rosja twierdzi, że uszkodził go meteoryt

Rosja potwierdziła, że kosmiczna wyprawa dwóch rosyjskich kosmonautów i amerykańskiego astronauty na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej (ISS) przedłuży się. Powodem jest uszkodzenie Sojuza MS-22 przez meteoryt.

Ziemię mija kometa, która pojawi się znów za 50 tys. lat. Lub nigdy

Kometa C/2022 E3, odkryta 2 marca 2022 roku, może być pierwszą kometą widoczną z Ziemi gołym okiem od czasu komety NEOWISE w 2020 r. Co ciekawe orbita tej komety wygląda w taki sposób, że może ona już nigdy nie wrócić do Układu Słonecznego.

Nie żyje Walter Cunningham, uczestnik pierwszego załogowego lotu programu Apollo

NASA poinformowała, że w wieku 90 lat zmarł Walter Cunningham, ostatni żyjący członek pierwszej załogowej misji kosmicznej NASA w ramach programu Apollo.

Ostatnie takie zdjęcie z Marsa? Sonda NASA wkrótce przestanie działać

Sonda InSight wysłana na Marsa przez NASA w ramach amerykańskiego programu Discovery przesłała być może ostatnie zdjęcie z Czerwonej Planety.

Badacze odkryli dwie planety, składające się w dużej części z wody

Grupa naukowców, na czele z Caroline Piaulet z Uniwersytetu w Montrealu, wykorzystując dane zgromadzone przez Kosmiczny Teleskop Hubble'a i Kosmiczny Teleskop Spitzera, odkryła dwie nieznane dotychczas egzoplanety, które składają się w większości z wody. Planety krążą wokół gwiazdy, czerwonego karła, znajdującego się 218 lat świetlnych od Ziemi.

Wyciek z Sojuza na ISS. Ustalono możliwą przyczynę zdarzenia

Przyczyną wycieku w układzie chłodzenia statku kosmicznego Sojuz MS-22, zadokowanego do Międzynarodowej Stacji Kosmicznej (ISS), mogło być uderzenie mikrometeorytu - poinformował Roskosmos.

Wyciek na statku Sojuz. Rosjanie odwołali kosmiczny spacer

Spacer kosmiczny dwóch rosyjskich kosmonautów na pokładzie Międzynarodowej Stacji Kosmicznej (ISS) został odwołany w ostatniej chwili, ponieważ kontrolery lotu zauważyli strumień cieczy wylewający się z zadokowanego statku kosmicznego Sojuz.

Nie żyje gen. Mirosław Hermaszewski, jedyny Polak w kosmosie

W wieku 81 lat, w jednym z warszawskich szpitali, zmarł generał Mirosław Hermaszewski - pierwszy i jedyny Polak, który odbył lot w kosmos.

Olbrzymia asteroida minie niebawem Ziemię. Ma 740 metrów średnicy

1 listopada Ziemię minie 2022 RM4 – 740-metrowa asteroida. Choć NASA zapewnia, że sytuacja jest pod kontrolą, obiekt zakwalifikowano jako "potencjalnie niebezpieczny”.

NASA: Ludzkość po raz pierwszy zmieniła ruch ciała niebieskiego

Wskutek sterowanego zderzenia statku kosmicznego z asteroidą, udało się skrócić orbitę ciała niebieskiego - poinformował szef NASA Bill Nelson.

Udany test systemu obrony planetarnej NASA. Pojazd DART uderzył w asteroidę

W nocy z poniedziałku na wtorek czasu polskiego pojazd DART uderzył w asteroidę Dimorphos, ciało niebieskie wielkości stadionu piłkarskiego, odległe ok. 11 mln km od Ziemi.

NASA: To pierwsze takie zdjęcie planety poza Układem Słonecznym

Astronomie po raz pierwszy wykorzystali Kosmiczny Teleskop Jamesa Webba do wykonania bezpośredniego zdjęcia egzoplanety, czyli planety znajdującej się poza Układem Słonecznym. Fotografię opublikowała NASA.

Drugie podejście do Księżyca

NASA chce pokazać, że nie jest gorsza od miliarderów, którzy znacznie mniejszym kosztem zaczęli podbój kosmosu.

NASA publikuje niesamowite zdjęcia Jowisza. Badacze nie sądzili, że "będą tak dobre"

NASA opublikowała w sieci najnowsze zdjęcia Jowisza, które wykonano Kosmicznym Teleskopem Jamesa Webba. Widać na nich zjawiska, zachodzące w atmosferze największej planety Układu Słonecznego.

Kosmonauta z Rosji musiał skrócić spacer w przestrzeni kosmicznej. Powód? Bateria

Oleg Artiemjew, rosyjski kosmonauta, który przebywa obecnie na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej (ISS) musiał w środę przerwać spacer w przestrzeni kosmicznej, ponieważ napięcie baterii w jego skafandrze nagle spadło.

Pierwsza misja księżycowa Korei Południowej rozpoczęta

Rakieta Falcon 9 wyniosła w przestrzeń kosmiczną stetek orbitalny Danuri, co rozpoczęło pierwszą południowokoreańską misję księżycową.